استاندار همدان: ۲۲۰ هکتار گلخانه فعال در استان وجود دارد

169879118.jpg

استاندار همدان با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب با اصلاح الگوی مصرف و توسعه کشت های گلخانه ای با هدف افزایش بهره وری، گفت: درحال حاضر استان همدان دارای ۲۲۰ هکتار گلخانه فعال است

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در جریان سفر به نهاوند و در آیین بهره برداری از هفت گلخانه‌ یک مجموعه‌ ۱۸ واحدی در شهرک گلخانه‌ای علمدار این شهرستان، افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب با اصلاح الگوی مصرف و توسعه کشت گلخانه‌ای می‌تواند میزان بهره‌وری در این حوزه را تا پنج برابر افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه این روزها مسئله ریشه‌ای خشکسالی کشور و استان همدان را درگیر خود کرده است، اظهار داشت: میزان بارندگی استان همدان نسبت به متوسط بارش سال گذشته حدود ۳۴درصد کاهش داشته است که با توجه به کاهش منابع آبی، این یک هشدار محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: درهمین ارتباط با استفاده بهینه از منابع موجود می بایست روش‌های کارشناسی و مدرن را جایگزین روش‌های سنتی در آبیاری کنیم، ضمن اینکه الگوی کشت نیز باید با استفاده از شیوه های نوین و علمی، اصلاح شود. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه از جهاد کشاورزی خواسته شده تا برنامه مدونی با هدف مصرف بهینه آب و رعایت الگوی کشت ارائه کند، گفت: در شرایط کنونی، صرفه‌ جویی، اصلاح الگوی مصرف و کشت گلخانه‌ای می‌تواند میزان بهره‌وری را تا پنج برابر افزایش دهد.

169879120.jpg

 در این آیین بهره برداری از هفت گلخانه‌ یک‌ مجموعه ۱۸ واحدی در شهرک علمدار شهرستان نهاوند آغاز شد.

برای اجرای این پروژه گلخانه ای با ۳.۵ هکتار سطح مفید و اشتغالزایی مستقیم ۳۰ نفر در مجموع حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، این گلخانه توان تولید سالانه هزار و ۵۰ تن انواع محصولات کشاورزی را دارد.

همچنین در ادامه سفر استاندار همدان به شهرستان نهاوند، مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی شهر گیان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

169879119.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، استاندار همدان امروز و در پنجمین روز از هفته دولت و به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف در هفته دولت و تبیین و معرفی دستاوردها و خدمات دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به شهرستان نهاوند سفر کرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در بدو ورود به این شهرستان مورد استقبال امام جمعه، نماینده مردم و فرماندار و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان نهاوند قرار گرفت.

استاندار همدان در ادامه این سفر با حضور در گلزار شهدای شهر نهاوند به مقام شامخ شهدای این شهرستان از جمله شهید والامقام حاج میرزا سلگی ادای احترام کرد.

بهره برداری از ۷۵۰ طرح به ارزش ۲ هزار و ۶۳ میلیارد تومان همزمان با گرامیداشت هفته دولت در استان همدان آغاز می شود، همچنین عملیات اجرایی ۱۲۰ طرح عمرانی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان نیز طی این هفته در استان آغاز شده است.

گفتنی است، همزمان با هفته دولت ۶۱ پروژه با اعتباری حدود ۶۵۹ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند به افتتاح و یا کلنگ زنی می رسد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی