دستاوردهای دولت سیزدهم در همدان/از ۵۰طرح بزرگ سرمایه گذاری تا عبور از بحران آب

170173432.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، استاندار همدان در یک گفت وگوی ویژه خبری با خبرگزاری ایرنا به تبیین بخشی از شاخص ترین اقدام های یک سال و نیم گذشته دولت مردمی سیزدهم و برنامه های پیش رو برای توسعه استان پرداخت که ایجاد ۱۴ شرکت دانش بنیان، عبور از بحران آب و احیای بالای ۱۰۰ واحد تولیدی راکد از مهمترین این دستاوردها است.

ایجاد ۱۴ شرکت دانش بنیان، طرح آبرسانی به همدان با تزریق اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی از سوی دولت سیزدهم ، احیای واحدهای راکد تولیدی ، تحول در بخش کشاورزی، دستاوردهای سفر استانی هیات دولت در مرداد ماه امسال، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و میزان ارز آوری ، دیدارهای مردمی و سفرهای شهرستانی با رویکرد توسعه متوازن و نگاه تحول گرایانه دولت به مباحث اقتصادی از جمله موضوعات و مباحثی بود که استاندار همدان در این گفت و گوی خبری با ایرنا مرکز همدان به آنها اشاره کرد .

۵۰ طرح بزرگ سرمایه گذاری خارجی

علیرضا قاسمی فرزاد در این گفت و گو تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و برای رسیدن به اهداف بلندمدت رونق اقتصادی در استان همدان، ۵۰ طرح برای مشارکت سرمایه گذاران خارجی آماده شده است.

با بیان اینکه جلسات ستاد سرمایه گذاری استان با هدف اجرای برنامه های رونق اقتصادی برگزار می شود، افزود: هم اینک طرح هایی به ارزش بیش از ۱۷ میلیون دلار با مشارکت سرمایه گذاران خارجی دراستان همدان در حال اجرا و برخی از آن‌ها نیز بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم یک فضای مناسبی را برای سرمایه گذاران آماده کنیم، تصریح کرد: با آماده کردن زمین ها و فضاهای مناسب از سرمایه گذاران دعوت می کنیم و این اراضی به صورت آماده و بدون ایجاد مشکلی در اختیار سرمایه گذاران قرا می گیرد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به طور مرتب برگزار می شود از ۱۰۲ مصوبه این شورا، ۷۸ مصوبه استانی و ۲۴ مصوبه ملی و فراگیر ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: ۱۴ شرکت دانش بنیان و ۷۰ واحد فناور توسط دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کردیم و پردیس فناوری کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت، بهره وری ببیشتر و استفاده بهینه از آب و خاک راه اندازی شده است.

استاندار همدان اظهارداشت: راه اندازی مراکز فناوری و نوآوری در دانشگاه های بوعلی سینا، فنی حرفه‌ای، دانشگاه ملایر از مهمترین اقدامات یک سال گذشته محسوب می‌شود و همچنین راه اندازی کارخانه نوآوری در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی، رویکرد ما منطبق بر رهنمودها و تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی و رییس جمهور است، افزود: در سفر پرخیر و برکت مردادماه رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان، به موضوع رونق تولید و توجه به واحدهای تولیدی راکد تاکید شد.

قاسمی فرزاد با اشره به اینکه واحدهایی که بیش از ۳۰ تا ۴۰ دهه تعطیل بودند به چرخه تولید بازگشتند، گفت: بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی استان به طور قطعی به چرخه تولید بازگشته‌اند و فهرست و نشانی این واحدها موجود و برای راستی آزمایی بارها در اختیار خبرنگاران قرار داده شده است.

وی ادامه داد: همدان رتبه دوم بازگرداندن و احیا واحدهای راکد در کشور را دارد بر اساس بررسی های و ارزیابی معاونت اقتصادی وزارت کشور در این حوزه رتبه دوم را به دست آوردیم و در مقایسه با استان هایی که تعداد واحدهای صنعتی آن ها زیاد است این اقدام بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

استاندار همدان اظهارداشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به طور منظم برگزار می شود و بیش از ۸۰ درصد مصوبات آن اجرایی و عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه معدن گرفتاری‌های بسیاری از گذشته داشتیم و برخی از معادن از ۳۰ سال پیش بلاتکلیف رها شده بودند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: از نخستین رروزهای کاری، تعیین تکلیف این معادن در دستور کار قرار گرفت و مجموعه های فعال مورد تشویق قرار گرفتند و مجموعه های راکد تعیین تکلیف و از مسیر قانونی در اختیار افراد واجد شرایط قرار گذاشته می شوند.

ثبت جهانی هگمتانه نقطه آغاز تحول گردشگری همدان

وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری استان همدان بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر گردشگری و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی دارد و یکی از استان‌های غنی در حوزه میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

استاندار همدان گفت: یکی دیگر از جاذبه های بسیار غنی و فرهنگی ما تپه باستانی هگمتانه است که سه هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد و در ماه های آینده ثبت جهانی خواهد شد.

وی افزود: اقدامات اولیه ثبت جهانی این اثر انجام شده است و اسناد و مدارک مورد نیاز آن تکمیل و به یونسکو ارسال شده است،.

قاسمی فرزادبیان کرد: جلسات زیادی برای ثبت جهانی این اثر ارزشمند با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان آن برگزار شده است.

وی اضافه کرد: همه اقدامات و آمادگی ها برای ثبت جهانی این اثر انجام شده است و امیدواریم این ثبت جهانی بتواند در تقویت بنیه گردشگری استان همدان اثر شگرف بگذارد.

استاندار همدان اظهارداشت: غار علیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی شگفت انگیز جهان مورد استقبال هزاران گردشگر در سال است و به دنبال توسعه اقدامات زیرساختی آن هستیم.

وی ادامه داد: جاده مواصلاتی این غار شاهد تصادفات زیادی بود که در سفر مرداد ماه رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان، جز پروژه ها و چهر باده کردن مسیر آن مورد تاکید رییس جمهور قرار گرفت.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: آنچه که در این بخش ها در نظر داریم یک پیشرفت و توسعه همه جانبه با رشد دست کم ۷.۲ درصد هدفگذاری شده است.

وی تاکید کرد: اقدامات دشمن در ماه های اخیر و مشکلات آب کمی برای پیشبرد برنامه ها کندی ایجاد کرد اما با همه توان اقدامات را دنبال می کنیم تا عقب ماندگی های گذشته جبران شود.

استاندارهمدان عنوان کرد: در بخش تنظیم بازار نیز جلسات به طور منظم برگزار شد و هیچگاه کمبودی در عرصه و صحنه بازار مردم احساس نکردند و با توازن در بازار گوشت مرغ و پروتئین مشکل خاصی نداشتیم.

170173433.jpg

وی با اشاره به اینکه با نظارت و کنترل نانوایی ها و توزیع آرد مساله خاصی نداشتیم، گفت: در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۲۸۵ مصوبه داشتیم که بیش از ۲۰۰ مصوبه آن قطعی اجرا شده ۳۱ مورد در حال اجرا و ۲۲ مورد درحال پیگیری است و مابقی هم برای اجرای آن تلاش می کنیم.

تحقق ۸۵ درصدی تعهد اشتغال

قاسمی فرزاد تاکید کرد: ایجاد ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر شغل تعهد ما بود که تا کنون بیش از ۸۵ درصد آن محقق شده است و تلاش کردیم مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

وی گفت: شورای هماهنگی بانک ها در استان به طور منظم تشکیل شد و برش بانکی با توجه به سهم هر بانک عملکرد سه،۶ و ۹ ماهه را به صورت کارنامه برای مدیران عامل بانک ها، معاون اجرایی رییس جمهور، وزیر کشور، وزیر اقتصاد و معاون اول رییس جمهور ارسال می شود تا از عملکرد بانک ها در استان مطلع شوند.

استاندار همدان بیان کرد: این موضوع موجب ایجاد یک تحول و پویایی در سطح استان می شود و ما را در حوزه رونق تولید بسیار کمک می کند.

وی اظهارداشت: در حوزه کشاورزی رتبه نخست تولید محصولاتی همچون سیب زمینی با ۹۰۰ هزار تن، شیر خشک با ۴۱ هزار تن و گردو با بیش از ۶۱ هزار تن را در سطح کشور داریم.

قاسمی فرزاد اظهارداشت: رتبه دوم تولید انگور با ۴۲۰ هزار تن رتبه سوم تولید یونجه با ۳۹۰ هزار تن، رتبه چهارم گیاهان دارویی با ۲۵ هزار تن و جو با ۲۰۰ هزار تن و رتبه پنج تلید چغندر قند با ۴۷۱ هزار تن و صنایع لبنی با ۴۳۵ هزار تن متعلق به استان همدان است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی