معاون رییس جمهور: راه‌اندازی موسسه امام خمینی (ره) از شاهکارهای علامه مصباح است

 170131139.jpg

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: راه اندازی موسسه حضرت امام خمینی (ره) از شاهکارهای علامه مصباح برای تقویت و تولید کادر در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، محسن منصوری در همایش بزرگداشت استاد فکر آیت الله محمد تقی مصباح یزدی و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار داشت: مهمترین نیاز و اولویت اساسی کشور مساله کادر سازی بود و علامه مصباح بعد از پایان تحصیلات حوزه به این نقطه متمرکز شد.

وی افزود: مهمترین اولویت شخصیت مصباح یزدی که برکات آن هم اینک در نقاط مختلف کشور از جمله بدنه دستگاه های اجرایی، سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی متبلور است، کادر سازی است.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: چنانچه موضوع مهم کادر سازی در زمان خود اینگونه مورد توجه قرار نمی گرفت هم اینک کشور با مشکلات جدی و مهمتری نسبت به چالش های کنونی مواجه می شد.

منصوری با بیان اینکه نهادسازی مترقی و ساختار سازی را وی ابداع کرد که کمتر به آن پرداخته شده است ادامه داد: در حالیکه علامه مصباح نهاد مترقی موسسه حضرت امام راحل، مجموعه های اقماری حول این موسسه و نشریاتی را پایه گذاری کردند که ابزار و مرکب رسیدن به این اهداف است.

وی با بیان اینکه علامه مصباح در نظامات فکری، مسایل دینی و حوزوی یک معماری متفاوت را در موسسه حضرت امام (ره) انجام داد گفت: وی در کنار توجه به مسایل کلان و اصولی از بسیاری جزئیات نیز غافل نشد.

منصوری با بیان اینکه آیت الله مصباح با ویژگی هایی نظیر زمان شناسی و اولویت شناسی شناخته می شود اظهار داشت: این شخصیت در عصر خود موضوعات اصلی و بنیادی را به عنوان یک اصل دنبال می کرد.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی به میدان داری شناخته می شود چرا که وی به جای گوشه نشینی در زمان مورد نیاز وارد عرصه مبارزه شده و در این راستا هزینه هایی نیز داد.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری یادآوری کرد: بررسی تاریخ انقلاب اسلامی نشان دهنده این است که برخی علما با وجود رتبه برتر علمی اما در میدان مبارزه حاضر نمی شدند چرا که ورود به این عرصه با هزینه دادن همراه است.

منصوری گفت: در دوره اصلاحات آیت الله مصباح در صدر تهاجمات و انتقادات چند جریان قرار گرفت چرا که کثرت حضور وی در میدان های فکری و نظری، سخنرانی های مختلف و کادر سازی موجب قرار گرفتن علامه مصباح در آماج انتقادات در جریان داخلی و خارجی شده بود.

وی افزود: هر چه دشمن محکم تر جلو می آمد علامه مصباح قوی تر، مومنانه تر و جدی تر از قبل در صحنه مبارزه حضور یافته و جان و آبروی خود را در این راه هزینه کرد که این اقدام موجب عزتمندی او شد.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: مکتب این عالم ربانی از جنس تواضع و مردمداری بود و ولایتمداری ایشان و تعلق خاطر به رهبر معظم انقلاب مثال زدنی است هر چند در حیطه علمی و نظری صاحب درس و سبک بودند.

منصوری گفت: تقویت ولایت و حکم ولایت جزو ارکان همه تصمیم ها و مشورت های سیاسی علامه مصباح بود انصاف او در مواجهه با مصادیق مختلف، جذب حداکثری نسبت به همه افراد از دیگر ویژگی های این شخصیت است.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: نگاه علامه مصباح جذب حداکثری بود همچنین استحکام شخصیت در همه مراحل زندگی، استمرار، استقامت و پافشاری در مسیر و موضع درست و حق از ویژگی بارز ایشان بود.

منصوری افزود: این عالم ربانی با وجود اینکه علامه زمان و مطهری زمان خود بود ولی برای یک شخص عادی ساعت ها و سلسله جلسات اختصاص داده و با ادبیات همان فرد با وی برخورد می کرد.

آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم به دلیل بیماری گوارشی عصر روز جمعه ۱۲ دی ماه ۹۹ در سن ۸۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی