پیام استاندار همدان به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب

AG5J1610_1.JPG

استاندارهمدان به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب پیامی صادر کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، متن کامل پیام دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب، به شرح ذیل است:

به نام خداوند علم و دانایی

«قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ ثُمَّ انْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ» ای پیامبر به مردم بگو که در روی زمین بگردید و بنگرید که عاقبت آنها که خدا را تکذیب کردند چگونه بود. (سوره انعام آیه 11) 

اهمیت تاریخ و لزوم بررسی زندگی گذشتگان که مملو از پندها و عبرت های آموزنده برای همه ما امروزیان است، آنقدر دارای اهمیت است که خداوند بزرگ بارها در کلام الله وحی به آن اشاره و تاکید کرده است. همچنین در بررسی سیر و سلوک پیامبران و ائمه اطهار مشاهده می کنیم که همواره بر توجه و مطالعه سرگذشت پیشینیان تاکید داشته و خود نیز در این امر مهم، همت عالی داشته اند تا آنجا که امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام می فرمایند: آنچنان در زندگی گذشتگان سیر نمودم که گویی یکی از آنها بوده و در دوره آنها زندگی کرده ام. اسناد و مکتوبات تاریخی، آئينه تاريخ و تمدن و گنجينه های گرانبها و تجديد ناپذير يك جامعه اند و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران متولی حفاظت و پاسداری از این گنجینه و میراث مستند ایران است. این اسناد با ارزش، نشانه بارز بالندگی فرهنگ و تمدن ایرانیان و مایه گسترش دانش و استحکام باورهاست. این گنجینه متشکل از برگ های زرینی است که تاریخ این مرز و بوم و تلاش دیروز و امروز را در تولید علم و دانش به نمایش میگذارد و مایه افتخار آیندگان خواهد بود ان‌شاء‌الله نوزدهم اردیبهشت به عنوان روز اسناد ملی و میراث مکتوب که به نام «اسناد ملی ـ حافظه ملی ـ ایران قوی» نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی برای جلب توجه همگان به اهمیت اسناد تاریخی است که امیدواریم بیش از پیش مورد توجه محققان و پژوهشگران و به ویژه برنامه ریزان قرارگیرد. این روز را به همه تلاشگران این حوزه به خصوص کارکنان و کارشناسان مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به مرکزیت همدان تبریک و تهنیت می‌گوئیم. امیدوارم با توکل به خداوند متعال و هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تحقق اهداف دولت مردمی سیزدهم موفق و موید باشید.

علیرضا قاسمی‌فرزاد

استاندار همدان

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی