استاندار همدان: زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در شهرک فروسیلیس ایجاد می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، مهندس شاهرخی استاندار همدان در بازدید از شهرک صنعتی جوکار و واحدهای فرآوری فروسیلیس شهرستان ملایر، گفت: در حال حاضر بیش از یک‌‌هزار فرصت شغلی با بهره‌برداری از چند واحد فرآوری فروسیلیس در این شهرک ایجاد شده که با تکمیل و بهره‌برداری از دیگر واحدهای در دست احداث، میزان اشتغال مولد و پایدار این شهرک به بیش از ۲ هزار نفر خواهد رسید.

وی توجه به معادن و استحصال مواد معدنی و فرآوری آنها را یکی از اولویت‌ها و ظرفیت‌های مهم در مسیر توسعه استان همدان دانست و افزود: در گذشته به دلیل اینکه استخراج مواد معدنی به شکل امروزی وجود نداشت و مواد معدنی به صورت خام از استان خارج می‌شد، ارزش افزوده، گردش مالی و اشتغالی را نیز برای منطقه ایجاد نمی کرد، اما امروز با فراوری این مواد معدنی، استان به خوبی از مزایای اقتصادی آن بهره مند می شود.

زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در شهرک فروسیلیس ایجاد می‌شود

استاندار همدان تصریح کرد: اقدامات قابل توجهی در حوزه معدن و فرآوری سنگ‌های معدنی با برنامه‌‌ریزی هدفمند و منجسم در سطح استان انجام می شود که شهرستان ملایر با ایجاد شهرک صنعتی فروسیلیس سرآمد فعالیت‌های این بخش در سطح استان و کشور است.

3beb615d-4d6e-46ff-b15e-5d95e86d9b2d.jpg

شاهرخی با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف شهرک صنعتی جوکار شهرستان ملایر نیز گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و فرآوری این شهرک به بهره‌برداری رسیده‌ و یا در دست توسعه و تکمیل هستند و به زودی فعالیت واحدهای تولیدی دیگری نیز دراین شهرک آغاز می‌شود.

وی گفت: صنعتگران فعال توانمند بخش خصوصی در این شهرک سرمایه‌گذاری کرده‌اند که نتیجه این اقدام به طور قطع منجر به رونق تولید، رونق اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی مردم شهرستان ملایر و استان همدان خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه با ایجاد واحدهای فرآوری فروسیلیس، استان همدان و شهرستان ملایر به قطب تولید فروسیلیس کشور تبدیل شده است، افزود: با راه‌اندازی واحدهای فرآوری فروسیلیس و تبدیل سیلیس به فروسیلیس، شمش منیزیم و سایر فرآورده‌های معدنی، ارزش افزده بالایی به لحاظ مالی و اقتصادی نصیب استان خواهد شد.

شاهرخی، فعالیت شهرک صنعتی جوکار را افتخاری بزرگ برای کشور عنوان کرد و گفت: وجود چنین مجموعه ای با حضور صنعتگران بومی و متخصص، نوید دهنده رشد و توسعه اقتصادی منطقه و همچنین موفقیت مدیران اجرایی استان در جذب و جلب سرمایه های بخش خصوصی در راستای جهش تولید و رونق اقتصادی کشور است.

وی تصریح کرد: حمایت از فعالان این عرصه، پیگیری مستمر برای رفع موانع و تسهیل فرایند کار برای تولید واحدهای صنعتی و فرآوری فعال دراین شهرک به صورت جدی در دستور کار مدیران اجرایی استان همدان و شهرستان ملایر قرار دارد و رفع مشکلات واحدها در خصوص تامین آب، برق، زمین و همچنین مشکلات زیست محیطی به عنوان یک اولویت پیگیری خواهد شد.

5e8e795a-685e-4f7b-b2b3-459271d19ab0.jpg

شهرک صنعتی جوکار ملایر یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان همدان در حوزه فرآوری مواد معدنی است که در حال حاضر چند طرح فرآوری فروسیلیس با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرک در دست اجراست.

طرح فرآوری فروسیلیس لوتوس آدلی، فروسیلیس رهاورد زاگرس، طرح توسعه فروسیلیس غرب پارس، شمش منیزیم و طرح توسعه فروسیلیس آذرخش از جمله طرح های اجرا شده دراین شهرک صنعتی است.

استان همدان به واسطه معادن غنی «سیلیس» هاب منطقه ای این سنگ ارزشمند در کشور محسوب می‌شود که با ایجاد صنایع «فروسیلیس» توانسته به قطب فراوری این ماده معدنی تبدیل و شیشه عمر خام فروشی را بشکند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی