استاندار همدان: زمین موردنیاز نهضت ملی مسکن در شهرهای استان تامین شده است

169499656.jpg

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان روز پنج شنبه، علیرضا قاسمی‌فرزاد در حاشیه کمیسیون امور زیربنایی استان همدان، با اعلام اینکه هیچ مشکلی در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن در استان وجود ندارد، افزود: با اقدامات و پیگیری های موثر انجام شده، زمین موردنیاز  طرح نهضت ملی مسکن در سطح شهرهای استان تامین شده و مشکلی برای ساخت واحدهای مسکونی متقاضیان این طرح وجود ندارد. 

وی تصریح کرد: تا کنون ۸۰ هزار نفر به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان ثبت نام کرده اند که البته متقاضیان باید غربالگری شده تا افراد واجد شرایط براساس قانون مشخص شوند.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی و اجرای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: براساس پیگیری های انجام شده و مساعدت وزیر راه و شهرسازی، مجوز الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به شهر همدان دریافت شد که با این کار مشکل تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در این شهر (مرکز استان) به طور کامل برطرف شده است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: موضوع زمین و ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن برای ۳۱ شهر استان همدان به صورت تخصصی در جلسات بررسی شده و آنچه که لازم بوده در زمینه تامین زمین و الحاق به شهرهای استان نیز انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: تقریبا در ۹۰ درصد از شهرهای استان همدان کار جانمایی و تامین زمین برای نهضت ملی مسکن انجام شده و موضوع مرتبط با ۱۰ درصد باقیمانده نیز طی هفته آتی در کمیسیون امور زیربنایی استان همدان بررسی و تصویب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تنها در یک شهر استان همدان که جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر دارد باید موضوع به شورای عالی معماری و شهرسازی ارجاع شود، اظهار داشت: سایر تصمیمات مرتبط با این طرح(تامین زمین و ساخت مسکن) در ۳۰ شهر دیگر استان همدان در کمیسیون امور زیربنایی و  شورای برنامه ریزی استان مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا؛ بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.

براساس برنامه اعلام شده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح ها طی ۴ سال در استان همدان احداث شود. در شهر همدان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، در دیگر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی نیز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی