استاندار همدان عنوان کرد: حفر۳۰ حلقه چاه آب در استان همدان/ بررسی میزان آرسنیک آب در دانشگاه علوم پزشکی و وزارت نیرو

169897695.jpg

استاندار همدان گفت: با موافقت وزیر نیرو ۳۰ حلقه چاه آب اضطراری در راستای پدافند غیر عامل در این استان حفر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست پدافند غیرعامل استان همدان اظهار داشت: حفر این چاه ها بین یک ماه تا ۴۵ روز آینده به پایان می رسد. وی اضافه کرد: در حال حاضر قصد بهره برداری از این چاه ها را نداریم بلکه درصدد حفر و آماده سازی این چاه ها برای استفاده در مواقع اضطراری از جمله بروز اختلال در خط آبرسانی به همدان هستیم. استاندار همدان ادامه داد: چنانچه مشکلی در روند آبرسانی به همدان رخ دهد این چاه ها وارد مدار می شود تا مردم در تامین آب مصرفی با مشکل مواجه نشوند.
.
قاسمی فرزاد یادآور شد: اوایل هفته گذشته در جریان بازدید وزیر نیرو از روند طرح آبرسانی به همدان، موضوع حفر چاه اضطراری مطرح شد اما با وجود ممنوعیت حفر چاه و قوانین سختگیرانه با این پیشنهاد موافقت کرد.

وی یادآوری کرد: مواجه شدن همدان با بحران آب نه تنها برای مردم این استان، بلکه برای هیچ یک از افراد در کشور قابل باور نبود اما روش و شیوه های نادرست در بهره گیری از آب، همدان را با این چالش مواجه کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه از ابتدا و پایه نحوه استفاده از آب در همدان نادرست بود خاطر نشان کرد: از دهه ۷۰ بحران آب در این استان مشهود بود اما به جای دور اندیشی و پیش بینی منابع پایدار با اقدامات کوتاه مدت به فکر رفع این مشکل افتادند.

قاسمی فرزاد افزود: دریافت مجوز برای حفر ۳۰ حلقه چاه اضطراری یک کار پدافندی برای رفع مشکل آب در زمان بروز مشکل و اختلال در روند آبرسانی به همدان است.
وی گفت: این رویه باید در بخش های حیاتی نظیر زیر ساخت هایی همچون برق، گاز، ارتباطات، سوخت و بهداشت مورد توجه قرار گیرد تا در صورت بروز مشکلات غیرمترقبه، در ارایه خدمات حیاتی دچار وقفه نشویم.

استاندار همدان گفت : برخی نقدهایی به جیره بندی آب از سال گذشته به منظور مدیریت این منبع حیاتی دارند در حالیکه قطع آب به مدت ۲ ساعت در روز نه تنها تاثیری در ذخیره و مدیریت آب ندارد بلکه سبب سختی، مشقت و نارضایتی مردم می شد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: به دنبال تخصیص اعتبار از سوی رییس جمهور و وزارت نیرو برای اجرای طرح آبرسانی به همدان کارشناسان دو سال زمان برای اجرای این طرح را پیش بینی کردند اما در کمتر از پنج تا ۶ ماه در صدد اجرای این طرح هستیم.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان تصریح کرد: این روزها مباحثی در زمینه وجود آرسنیک در آب مطرح است که باید در این باره صادقانه و شفاف اطلاع رسانی شود.

قاسمی فرزاد افزود: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم سلامت مردم به مخاطره مواجه شود بنابراین در این راستا خواستار بررسی وضعیت آرسنیک موجود در آب توسط آزمایشگاه وزارت نیرو و دانشگاه علوم پزشکی شدیم.

وی اضافه کرد: وجود آرسنیک در آب یک مشکل جهانی است البته استاندارد پیش بینی شده برای آرسنیک، ۵۰ میکروگرم در هر لیتر است که در برخی کشورها این استاندارد به ۱۰ میکروگرم در لیتر کاهش یافته است.
استاندار همدان افزود: میزان ارسنیک موجود در آب باید بعد از فیلتراسیون و در تصفیه خانه بررسی شود که در این راستا مجهزترین تصفیه خانه در شهر مهاجران در حال ساخت است و تا پایان آذر ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: اجرای خط پدافند ۱۶ کیلومتری برای انتقال آب از چاه ها به همدان نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که شرق همدان از سد اکباتان و غرب این شهر از چاه های بهار و خالق وردی تغذیه می شد و به علت وصل نبودن منطقه شرق و غرب به یکدیگر مشکلاتی در تامین آب به وجود می آمد که با اجرای خط ۱۶ کیلومتری توانست در تعادل بخشی آب کمک کند.

وی گفت: هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای توجه به اولویت ها و تکالیف محوله در این حوزه است چرا که حوادث و بحران ها خبر نمی کند.

استاندار همدان ادامه داد: باید برای رویارویی آسیب ها، بحران ها و مخاطرات احتمالی به نحوی خود را آماده کرد تا تاب آوری و مقاومت را بالا برد و میزان آسیب پذیری را کاهش داد.

169897697.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی