استاندار همدان مطرح کرد: گام بعدی راه‌اندازی پرواز‌های بین‌المللی فرودگاه همدان است

2L3A7850.JPG

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در مراسم افتتاح پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان، گفت: از هرگونه اقدام و خدمت به مردم همدان دریغ نخواهد شد؛ زیرا لایق بهترین‌ها هستند.

استاندار همدان با اشاره به علت تعطیلی فرودگاه بین‌المللی همدان گفت: قریب دو سال است که شیوع ویروس کرونا باعث شده پروازهای فرودگاه بین‌المللی همدان تعطیل شود.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که در ۴ماه گذشته انجام شد و مکاتباتی که با وزیر راه و شهرسازی، همچنین سازمان هواپیمایی کشوری و اقدامات جدی مدیریت فرودگاه و پرسنل آن در سطح استانی و کشوری باعث شد تا پروازهای فرودگاه را فعال کنیم.

وی تصریح کرد: در‌گام نخست دو پرواز برای فرودگاه همدان در نظر گرفته شده، مقصد اول رفت و برگشت همدان_ مشهد در دو روز درهفته، و دومین مقصد نیز رفت و برگشت همدان_کیش در دو روز در هفته راه‌اندازی شد.

قاسمی فرزاد در ادامه گفت: با توجه به عدم برگزاری پروازها در دو سال اخیر، سعی شد تا بتوانیم پرواز‌های فرودگاه را به صورت برنامه‌محور فعال کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پروازهای برنامه‌ای برای فرودگاه همدان گفت: در طول ۱۰سال اخیر، برای نخستین بار است که پروازهای برنامه‌ای در فرودگاه همدان انجام و اجرا می‌شود. تا پیش از این پرواز‌های فرودگاه همدان بیشتر به صورت موردی و آن هم چارتری انجام می‌شد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: تداوم پروزا‌های فرودگاه همدان به استقبال مردم، مدیریت خوب فرودگاه و پرسنل و همچنین برنامه منظم و مستمر شرکت‌های هواپیمایی استان بستگی دارد.

وی افزود: آنچه را که در حد و توان دولت، وزیر محترم و مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی بوده، در‌ راستای حمایت از راه‌اندازی پروازهای فرودگاه به کار‌گرفته شد.

قاسمی‌فرزاد گفت: پس از راه‌اندازی پروازهای فرودگاه توسط مسئولان ، دیگر نوبت حمایت‌های مردم استان در راستای استفاده از این فرصت برای پیش‌برد امور خود است.

وی درباره نخستین پرواز فرودگاه همدان در‌روز افتتاحیه گفت: نخستین پرواز همدان نیز به مقصد مشهد انجام گرفت که برخی از مسافران این پرواز از کشور عراق و مردم منطقه سلیمانیه بودند که چند روزی نیز در همدان اقامت خواهند داشت.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت پروازها پرداخت و گفت: قیمت پروزاهای همدان نیز مصوب سازمان هواپیمایی کشور است و ممکن است برخی پروازها به خاطر نزدیک بودن به لحظه پرواز چارتری و ارزان باشد، اما اشکال عمده پروازهای چارتری این است که در پیک معمولی قیمت مصوب را از مسافران نخواهند گرفت و در برخی مواقع گزاف و گران خواهد بود.

وی افزود: مردم همدان لایق بهترین‌ها هستند و از هرگونه اقدام در راستای خدمت‌رسانی به آن‌ها دریغ نمی‌شود.

وی گفت: در تلاش هستیم تا برای فرودگاه همدان یک ایر‌لاین اجرا کنیم و همچنین پروازهای بین‌المللی را نیز در دستور‌ کار داریم.

استاندار همدان تصریح کرد: ایجاد خط پروازی یا ایر لاین در فرودگاه همدان، باعث می‌شود اگر در شهر همدان هم مسافر به اندازه کافی وجود نداشته باشد، مسافران شهرستان‌ها و استان‌های همجوار از این ظرفیت استفاده کنند.

2L3A7875.JPG

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی