استاندار همدان: واحدهای آلاینده تعطیل می‌شود

169679887.jpg

استاندار همدان گفت: واحدهای آلاینده ای که فعالیت آنها برای سلامت مردم، محیط زیست و گونه های جانوری مضر باشد در صورت نصب نکردن تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز، تعطیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: فعالیت واحدهای آلاینده به بهانه کسب درآمد و ایجاد اشتغال هیچگونه ارزشی ندارد چرا که به بهانه ایجاد فرصت شغلی سلامت شمار زیادی از مردم به مخاطره می افتد.

وی تاکید کرد: انتشار ذرات ناشی از فعالیت برخی از واحدها در فضا بسیار برای سلامت انسان، محیط زیست و گونه های جانوری مضر بوده و افراد را دچار بیماری های صعب العلاج می کند.

استاندار همدان بیان کرد: مبتلا شدن افراد به بیماری های صعب العلاج به علت سهل انگاری مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده، موجب گرفتاری اعضای خانواده و وارد شدن هزینه های هنگفت مادی به آنها، بخش سلامت و جامعه می شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در برخورد با واحدهایی که حتی ذره ای به سلامت مردم آسیب وارد می کنند عقب نشینی نمی کنم افزود: علاوه بر جریمه نقدی واحدهای آلاینده محیط زیست، این واحدها باید پلمب و تعطیل می شود.

وی از کارشناسان محیط زیست و علوم پزشکی خواست وضعیت آلایندگی واحدهای تولیدی و صنعتی را بررسی و گزارش دقیقی ارائه و از فعالیت واحدهایی با کوچکترین و کمترین آلودگی، جلوگیری کنند.

استاندار همدان ادامه داد: فرصت زمانی محدودی برای مجهز کردن واحدهای تولیدی به دستگاه و فیلتراسیون مورد نیاز برای رفع آلودگی داده می شود و در این مدت زمان مدیران واحدهای تولیدی آلاینده ملزم به نصب تجهیزات مورد نیاز مطابق با استانداردهای روز هستند.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: علاوه بر سلامت انسان ها، حفظ محیط زیست و گونه های جانوری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است با این توضیح که چنانچه فعالیت واحدی برای انسان مضر نبوده اما به طبیعت و حیات وحش آسیب وارد کند نیز تعطیل می شود.

وی گفت: حوزه بهداشت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی استان همدان وضعیت آلایندگی واحدهایی که با گرد و غبار، گازها و بخارات سمی سر و کار دارند را به همراه وضعیت سلامت کارگران بررسی کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: میزان فرصت شغلی و محصول تولیدی واحدهای آلاینده به هیچ وجه مهم نیست و تا زمان اصلاح نکردن فرایندها و نصب نکردن تجهیزات مورد نیاز برای رفع آلودگی اجازه فعالیت و بازگشایی به آنها داده نمی شود.

قاسمی فرزاد خواستار برخورد شدید و بدون اغماض با واحدهایی که هنگام شب اقدام به خاموش کردن دستگاه فیلتراسیون می کنند، شد و افزود: سازمان صمت مدت زمان مورد نیاز برای نصب تجهیزات رفع آلودگی و فیلتراسیون را بررسی کرده و حداکثر زمان پیش بینی شده نباید از ۶ ماه تجاوز کند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی