رییس جمهور: نخبگان نقش اساسی در عملیاتی شدن ماموریت‌ های دولت مردمی دارند

169823588_2.jpg

 رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: رمز موفقیت دولت همکاری، مشورت و در کنار دولت قرار گرفتن همه عقول است که نخبگان در اجرای ماموریت های دولت نقش آفرین هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، آیت الله سید ابراهیم رییسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان همدان افزود: دولت مردمی به معنای "همراه مردم"، "از مردم"، "با مردم" و "در مردم" است بنابراین در این راستا همواره دولتمردان در همه سطوح و بخش ها خود را محتاج مشورت با مردم به ویژه نخبگان بدانند.

وی با بیان اینکه در شورای اداری هیات دولت بر شکل گیری حلقه مشورتی از نخبگان حول مدیران تاکید شده است خاطرنشان کرد: چنانچه انجام دادن یا ندادن کاری موجب ارتقا در کشور می شود باید این نگاه ها را منتقل کنید. رییس جمهور اظهار داشت: موفقیت دولت در همه عرصه ارتباط مستقیم با نخبگان دارد و دولت در سطوح مختلف ارتباط اش را با مردم به ویژه نخبگان تقویت کرده است. آیت الله رییسی با بیان اینکه مردم، اصل و محور کارها در دولت سیزدهم هستند ادامه داد: بر خلاف برخی کشورها و جریان ها که به مردم نگاه تشریفاتی دارند و از آن به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی استفاده می کنند ولی رویکرد دولت سیزدهم برگرفته از نگاه امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب است. وی تاکید کرد: خدا باوری، مردم باوری و دریافت مشاوره به اتقان کار کمک می کند بنابراین پیشرفت امور در حرکت های اداری و سازمانی باید همراه با نگاه تحولی باشد. رییس جمهور خاطرنشان کرد: ۴۰ سال گذشته با وجود انجام کارهای خوب و ماندگار اما عقب ماندگی هایی در زمینه عدالت و  بروکراسی اداری وجود دارد که برای حل این عقب ماندگی ها نیز برنامه مشخص ارائه شده است. آیت الله رییسی یادآوری کرد: هنگام حضور در دستگاه قضایی دنبال برخورد با مفسدان بودم، در قوه مجریه نیز با انجام اصلاحاتی در کارهای اقتصادی درصدد قطع کردن دست مفسدان و برچیده شدن بستر فساد هستم. وی با تاکید بر اینکه بسترهای فساد، رانت خواری و ارتباطات ناسالم باید اصلاح شود گفت: در بدنه اجرایی استفاده از نیرو جوان، تحول گرا یک ضرورت است ، امام و رهبری نیز به بهره گیری از نیروی جوان در مسوولیت ها اعتقاد راسخ داشتند . وی تصریح کرد: بررسی عملکرد و ارزیابی کمی مدیران در پایان سال گذشته و با ورود ۱۴۰۱ صورت گرفته و نتیجه این ارزیابی به مثابه یک کارنامه آخر سال به دست امد، این ارزیابی برای مدیران استلنی نیز توسط تیمی صورت می گیرد. آیت الله رییسی تاکید کرد: دولت مردمی سیزدهم تنها دولتی بعد از انقلاب است که برنامه مدون و منظم با عنوان "برنامه تحول دولت مردمی" ابلاغ و ارائه کرده است و کارشناسان نیز با مطالعه این برنامه می توانند در این باره نظرات خود را ارائه دهند. وی گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت بنا به حمایت از حرکت جهادی و سازندگی داشت اما با توجه به امکان پذیرنبودن جمع شدن نهادهایی نظیر بنیادها مثل برکت و احسان، بسیج سازندگی و امثالهم ذیل یک وزارتخانه، دولت کار هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده گرفت و در نهایت شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شد.

رییس جمهور درباره مالیات صنوف نیز بیان کرد: دولت به اصناف و کارآفرینان اعتماد دارد و تاکید شده که به تراکنش بانکی برای تعیین مالیات نمی توان توجه کرد بلکه به اظهارنامه و گفته های صنوف باید توجه و اعتماد داشت. وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان باید اقتصاد روستا و گردشگری را فعال کرد تا با ایجاد اشتغال و  افزایش زمینه درآمد، موجب ماندگاری روستاییان در روستا و جلوگیری از مهاجرت شد. آیت الله رییسی درباره عملیات مرصاد نیز گفت: باید شجاعت دلیرمردان این سرزمین در عملیات مرصاد و خباثت منافقان همواره در اذهان بماند. وی تصریح کرد: ادارات، سازمان ها و جریان انقلاب باید مراقب نفوذ دشمن باشند و بدانند جریان نفاق با چهره ای پوشیده اهداف پلید خود را دنبال می کند. آیت الله رییسی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به میزانی که ضربه از نفاق خورده از جبهه کفر، شرک و الحاد نخورده است بنابراین باید با هوشیاری مراقبت جریان نفاق و دست های پلید آنها بود.

وی تصریح کرد: طبق اسناد موجود امروز کشورهای مدعی حقوق انسان و بشر مهد قاتلان شدند و ناقضان حقوق بشر را در دل خود جای دادند که در این باره باید به انسان های آزاده جهان پاسخ بدهند.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه فعال سازی واحدهای تولیدی زیر نظر معاون اول رییس جمهوری پیگیری می شود گفت: مصمم به فعال کردن واحدهای تولیدی و معادن غیر فعال دارای مجوز فعالیت با هدف اشتغالزایی هستیم.

وی درباره حجاب و عفاف نیز گفت: حجاب و عفاف قانون بوده و همه ادارات و سازمان و مردم باید به این قانون احترام بگذارند.

وی تاکید کرد: برخورد سلیقه ای با حجاب و عفاف صحیح نیست و در صورت وجود بحثی در این باره باید در جایگاهش به این موضوع پرداخته شود.

آیت الله رییسی تولید را مهمترین مولفه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: توجه به مردم متعهد حاضر در صحنه و ایثار مجاهدت ایثارگران قدرت آفرین است.

وی تصریح کرد: موشک، صنایع نظامی و هسته ای از مولفه های قدرت هستند اما تولید هر محصول در کشور، سبب تولید قدرت و توانایی می شود و در نهایت جایگاه رهبری مهمترین مولفه قدرت کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه فعال سازی واحدهای تولیدی زیر نظر معاون اول رییس جمهوری پیگیری می شود گفت: مصمم به فعال کردن واحدهای تولیدی، معادن غیر فعال دارای مجوز فعالیت با هدف اشتغالزایی هستیم.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر می کنند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارایه می کنند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی