طرح جامع پدافند غیرعامل همدان رونمایی شد

طرح جامع پدافند غیرعامل استان همدان با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل، استاندار همدان و اعضای این ستاد رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، مهندس شاهرخی استاندار همدان در جلسه پدافند غیر عامل گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان، اقدامی ارزشمند به عنوان نقشه راهی برای پدافند استان است و نقش تعیین کننده‌ای در تحولات ایفا خواهد کرد.

استاندارهمدان با بیان اینکه در اجرای طرح جامع پدافند غیر عامل استان، هزار و ۱۳۹ دارایی مهم استان شناسایی و معرفی شده است افزود: حفظ سرمایه‌های استان یک امر واجب و قابل‌توجه است.

وی اظهار داشت: بیش از صد برنامه متنوع و مهم نیازسنجی در طرح جامع پدافند غیر عامل استان دیده شده که انجام و اجرای آن بسیار ضروری است.

شاهرخی با تاکید بر ضرورت تقویت پدافند غیر عامل در راستای حفظ دارایی‌ها ملی که مهم‌ترین ماموریت این نهاد است یادآور شد: مشارکت نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان همدان در تنظیم و تدوین طرح جامع پدافند قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: عملکرد مطلوب ۱۱ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیرعامل موجب شده استان همدان در چندین شاخص جزو رتبه های اول تا سوم کشور قرار گیرد.

شاهرخی گفت: این استان در بسیاری از شاخص های اقتصادی و عمرانی در بین ۳۱ استان سرآمد است و در شاخص های پدافند غیرعامل نیز دستاوردهای ارزنده ای دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه وجود قرارگاه پدافندی زیستی از عوامل مهم در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا بوده اظهار داشت: کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه شورای پدافند غیر عامل استان، عملکرد رضایت بخشی در پیشبرد این طرح داشتند.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی