معاون عمرانی استاندار همدان: قانون هوای پاک برای همه دستگاه‌ها لازم الاجراست

 169343238.jpg

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به پیگیری اجرای قانون هوای پاک از سوی دولت گفت: این قانون برای همه دستگاه های اجرایی استان لازم الاجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، "فرزاد تیموری" روز سه شنبه در جلسه بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: عملیاتی شدن سیاست‌های قانون هوای پاک در گرو اقدامات عملی، سازنده و فوری تمامی دستگاه‌های مرتبط است که با عزم جدی برای اجرای قانون هوای پاک، می توان شرایط را برای تامین هوای مطلوب در سطح استان فراهم کرد.

وی با تاکید بر رصد و پایش عملکرد دستگاه ها براساس وظایف تعیین شده در بازه زمانی مشخص، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای کاهش آلایندگی هوا و جذب اعتبارات ملی برای اجرای دقیق قانون هوای پاک ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان، برگزاری کارگروه کاهش آلودگی هوا را فرصت مناسبی برای شناخت وضعیت موجود با جزئیات بیشتر دانست تا بتوان این موانع و مشکلات را با همکاری نهادهای مسئول و دبیرخانه محیط زیست رفع کرد.

تیموری افزود: نهادینه کردن فرهنگ توجه به منابع طبیعی و دغدغه مندی مردم نسبت به محیط زیست یک کار بزرگ برای پیشگیری از تخریب طبیعت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز با اشاره به اینکه درختکاری با حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از حرکت ذرات خاک نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد گفت: این اداره کل در سال جاری با اجرای ۲ پویش موفق بذرکاری برای جنگل های زاگرس و نهال‌کاری با شعار "ایران سرسبز، ایران قوی" در سطح کشوری مطرح بوده و عملکرد برجسته ای داشته است.

«اسفندیار خزایی» با بیان اینکه فرهنگ سازی یک شبه اتفاق نمی افتد، بر استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش، صدا و سیما و مساجد در فرهنگ سازی و شناساندن عوامل آلودگی هوا تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در راستای تکریم از جنگلبانان که در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کوشا هستند، با همکاری شهرداری ۲ خیابان در شهرهای بهار و زنگنه ملایر به نام خیابان جنگلبان نامگذاری شده است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی