مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان: باید در زمینه ازدواج و فرزندآوری پیش‌گام باشیم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه بر اساس قانون جمعیت می‌توان در بخش‌های مختلف پشتوانه و تسهیلات به مادران و خانواده‌ها ارائه کرد، گفت: امروز ما در برابر جامعه و نسل آینده مسئول هستیم و به همین دلیل باید در زمینه ازدواج و فرزندآوری پیش‌گام باشیم.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری نهاوند، فاطمه ستاری نوید صبح یکشنبه در ستاد جوانی جمعیت نهاوند که با ریاست فرماندار و با حضورمعاون سیاسی امنیتی و اجتماعی برگزار شد،  اظهار داشت: امیدواریم با کمک همه مردم، خیران و پشتیبانی دولت در زمینه اقتصاد و قانون، شاهد رشد کمی و کیفی جمعیت باشیم و در حمایت از مادران، فرزندآوری و تحکیم خانواده گام کوچکی را برداریم.

وی یکی از مولفه‌های مهم در قدرت کشور را جوانی جمعیت عنوان کرد و افزود: عامل و مؤلفه اصلی قدرت کشور ما در مسئله‌ای نهاده شده که متأسفانه در دوره‌ای دچار کم‌توجهی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، تصریح کرد: میزان منابع، مساحت کشور، توانمندی‌های علمی و اقتصادی همه از مولفه‌های تأثیرگذار در قدرت کشورهاست اما مادامی که جمعیت جوان و نیروی انسانی کارآمدی برای بهره‌برداری از این مؤلفه‌ها وجود نداشته باشد عملاً قدرت کشور روبه‌زوال خواهد رفت.

وی با بیان اینکه تنها جمعیت جوان کشور است که می‌تواند از علم برای بهبود اقتصاد و از منابع برای رفاه مردم استفاده کند، اظهار داشت: سرمایه عظیم انسانی با درنظرگرفتن کمیت و کیفیت می‌تواند مانع ضررهای مهم آینده هر کشور شود.

ستاری نوید با تأکید بر نقش زنان در جوانی جمعیت و رشد جمعیت، گفت: نقش زنان و اهمیت بانوان برای نهادینه‌کردن ضرورت تشکیل خانواده و پایداری خانواده بسیار تأثیرگذار و مهم است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه شرایط اقتصادی در فرزندآوری مؤثر است؛ اما نباید از تأثیر عوامل دیگر غافل شد، اظهار کرد: احیای فرهنگ ایثار، فرهنگ حیات‌بخشی، فرهنگ بقا و علاقه به ادامه نسل می‌تواند از عواملی باشد که خانواده را به فرزندآوری تشویق کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، ادامه داد: افزایش فردگرایی، منفعت‌اندیشی، رفاه‌طلبی و دوری از مواجهه با شرایط سخت و مشکلات از دیگر عوامل کاهش فرزندآوری در کشور است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی