آزاد بخت: ترویج فرهنگ کتابخوانی موجب پویایی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، «مصطفی آزادبخت» در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" افزود: کتاب و کتابخوانی موجب کسب علم و دانش به عنوان لازمه توسعه و پیشرفت همه‌ جانبه‌ کشور می شود.

وی تصریح کرد: پویایی و نشاط جامعه، کسب علم و دانش و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور  همگی از برکات ترویج فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب و کتابخوانی است.

به گفته وی، به طور طبیعی دانش اندوزی نسل جوان و نوجوان از طریق ترویج فرهنگ مطالعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی و در نهایت رشد و تعالی کشور می شود.

آزادبخت با اشاره به سابقه درخشان استان همدان برای مشارکت در رویدادهای فرهنگی هنری حوزه کودک و نوجوان،  افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه گرایش کودکان به سمت کتاب و کتابخوانی را فراهم می کند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه حضور در جمع اهالی ادب و هنر به ویژه ادبیات کودک و نوجوان مایه افتخار است، گفت: برگزاری این جشنواره به میزبانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، یک حرکت تأثیرگذار در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: دین اسلام مکتب کتاب و کتابخوانی است که همواره بر مطالعه، دانش افزایی و علم اندوزی تاکید دارد.

معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه فضای کتابخانه‌های شهری و روستایی این استان در طول هشت سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در همین ارتباط طی این مدت بیش از ۵۰ درصد به تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزوده شده است. 

«مصطفی رحمان‌دوست» شاعر و نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان کشور نیز در این آیین گفت:  امروز فرصت مناسب برای شناسایی و رشد استعداد و خلاقیت کودکان و نوجوانان فراهم شده است.

وی با اشاره به امکانات گسترده کتابخانه‌های عمومی کشور برای استفاده کودکان و نوجوانان، افزود: این امکانات فرصت و زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در سطح جامعه به خصوص برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی