آذری جهرمی:‌ عملکرد افراد ملاک گزینش در انتخابات باشد نه زيبایی و جوانی

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با طرح اين پرسش که فردي که چهره زيبا و جواني دارد تنها به علت داشتن اين ويژگي آيا مي تواند مشکلات موجود را حل کند؟ گفت: در انتخابات بايد به سابقه عملکردي افراد توجه داشت و اينکه چالش کشور به شيوه مديريت اين فرد يا افراد قابل حل است.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، محمد جواد آذري جهرمي در همايش هيئت هاي انديشه ورز جوان استان همدان اظهار داشت: رفع مشکلات کشور نيازمند انتخاب افراد جوان براي تصدي مسئوليت است نه اينکه مديريت اجرايي کشور را به دست افراد مسن داده و سپس از آنها درخواست و خواهش کرد تا به جوانان ميدان دهند.
وي ادامه داد: با وجود اينکه هرم جمعيتي کشور را جوانان تشکيل مي دهند اما اين طيف مديريت اجرايي کشور را به دست پيرمردها مي‌سپارند.
آذري جهرمي افزود: اين کشور داراي دموکراسي و مردم سالاري است، جوانان به اين مولفه ها چه ميزان توجه دارند؟ بنا نيست جوان ها نردبان عده اي ديگر شده و مسووليت را به آنها بدهند سپس پشت سر آنها بدوند تا مسووليتي بگيرند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: برخي معتقدند که عده اي به صندلي ها چسبيده و جابجا نمي شوند همچنين اجازه نمي دهند جوانان وارد ميدان شوند، اين چه کاري است که ما اختيار خود را به دست اين افراد بدهيم سپس از آنها درخواست و التماس کنيم به ما مسووليت بدهيد.
آذري جهرمي افزود: به طور حتم نبايد پيشينيان و کساني که داراي تجربه و سابقه هستند را زير سوال برد چرا که آنها داراي تخصص فراوان و تجربيات ارزنده بوده و خدمات زيادي به اين کشور ارايه کردند.
وي با بيان اينکه عده اي براي حل مسائل و چالش هاي موجود راه حل هايي دارند و در اجراي اين راه حل ها نيز بسيار توانمند و با تجربه هستند اظهار داشت: در عصر فناوري اطلاعات و زماني که بزرگترين ظرفيت کشورمان جوانان هستند و رهبري انقلاب اسلامي نيز بر استفاده از ظرفيت جوانان تاکيد دارند بايد از نيروهاي جوان در عرصه هاي مختلف استفاده شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اضافه کرد: رهبري انقلاب در سخنراني هاي مختلف فرمودند «دولت جوان حزب الهي سر کار بياوريد»، «جوان ها هر جا رفتند گره گشا بودند به آنها تکيه کنيد» همچنين معظم له در اين زمينه پيشگام بودند تا جايي که براي تصدي مسئوليت ائمه جمعه و سازمان هاي مرتبط به ايشان از نيروهاي جوان انتخاب کرده اند.
جهرمي با بيان اينکه چالش هاي کشور بايد با شيوه خلاقانه موجود در ذهن جوانان حل شود گفت: براي حل چالش ها راهکار اساسي وجود دارد اما بايد ترس و شيوه هاي تکراري را کنار گذاشت و ضمن اعتماد به جوانان ريسک پذير و شجاع باشيم.
وي خاطر نشان کرد: عده اي براي پيشبرد کارها عادت دارند از زور استفاده کنند و با زور کار خود را پيش مي برند و اين افراد نيازي به فکر کردن ندارند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با طرح اين سوال که کانديدايي که چهره زيبا و جواني دارد تنها به علت داشتن اين ويژگي آيا مي تواند مشکلات موجود را حل کند؟ گفت: در انتخابات بايد به سابقه عملکردي افراد توجه داشت و اينکه چالش کشور به شيوه مديريت اين فرد يا افراد قابل حل است.
جهرمي تاکيد کرد: برخي پيوسته مي گويند کشور را فساد گرفته و بي اعتمادي وجود دارد، تا کي مي توان همه سرمايه هاي کشور را در معرض فساد قرار داد سپس آنها را نابود و زنداني کرده و بي اعتمادي به وجود آورد؟
وي ادامه داد: بروز تخلف از سوي فرد ظاهر صلاح، مقيد به اصول ديني که پس از طي فرايند پيچيده گزينش و بررسي صلاحيت او از سوي دستگاه هاي امنيتي و نظارتي مسئوليت بر عهده گرفته و با اتمام مديريت راهي زندان شده در همه دولت ها رخ داده است که نشان دهنده اين است که فرايند کنوني فساد انگيز است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره بي عدالتي و طيف سالاري نيز گفت: شماري از افراد پس از تصدي مسئوليت همه نوچه هاي خود را در راس مسئوليت ها قرار داده و با هيچ نخبه ارتباطي ندارند و تنها شعار توجه به راي و نظر نخبگان را مي دهد همچنين تنها کساني را که از او تعريف مي کنند در تيم خود راه مي دهد.
جهرمي اضافه کرد: فرهنگ، دستوري نيست که يکي از بالا بخواهد اين مشکل را رفع کند، علت وقت نگذاشتن مرد خانواده براي همسر و فرزندان سياست هايي است که براي وابسته کردن حضور کارمند در محل کار، پرداخت اضافه کار به جاي پرداخت بر اساس شايسته سالاري اتخاذ شده است.
وي اضافه کرد: در اين صورت فرد براي دريافت اضافه کار بيکار در محل فعاليت مي نشيند و به همين علت نمي تواند وقت خود را صرف خانواده کرده و مشکلاتي که هم اينک شاهديم رخ مي دهد.
جهرمي همدان را مهد علما و انديشمندان بزرگ و جوان نظير بوعلي سينا دانست و گفت: توجه استاندار همدان به طيف جوان و همراهي اين قشر با استاندار بسيار خوب و ستودني است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی