پیام استاندار همدان به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

 

7f8fe77c-bc7a-493f-9878-84745c098108.jpg

پیام استاندار همدان به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛

دکترعلیرضا قاسمی‌ فرزاد استاندار همدان با صدور پیامی فرارسیدن بیست و نهمین دوره از هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک و آن را فرصت برای یادآوری اهمیت کتاب در زندگی افراد و رشد جامعه دانست.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز كتابخوانى و علم ‏آموزى، نه تنها يك وظيفه ‏ى ملى، كه يك واجب دينى است، توقع من از همه‏ ى مردم اين است كه كتاب و كتابخوانى را جدى بگيرند.
مقام معظم رهبری

پرودگار در نخستین پیامش به خاتم انبیاء، حضرت محمد مصطفی (ص) او را دعوت به خواندن کرد و سخن خود را به کتاب سپرد تا در اختیار بندگانش در راه رسیدن به سعادت و کمال قرار دهد. به همین دلیل است که کتاب نفس قدسی به همراه دارد که همواره یار و یاور بی منت و چشم داشت آدمی است. اگرچه هر روز را باید به گرامی‌داشت کتاب پرداخت اما، چه روزی برتر از بزرگداشت، علامه عالی مقام، حضرت آیت‌ الله سید محمد حسین طباطبایی، که در عمر گرانقدر خودشان لحظه‌ای از خواندن و آموختن باز نماندند و بهترین الگو برای همه ما هستند تا مطالعه و کتابخوانی را ارج نهاده و آن را در رأس زندگی خود قرار دهیم.
بدون تردید انس با کتاب از دوران طفولیت می‌تواند انسان‌ها را موجودی اجتماعی‌تر و همراه و همگام رشد و توسعه تربیت کند. از همین رو است که نظام مقدس جمهوری اسلامی با اهمیت به جایگاه فرهنگ به عنوان نظامی برآمده از یک انقلابی فرهنگی، در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری کرده و امروز شاهد نهادی بالنده به عنوان کتابخانه‌ های عمومی در سطح کشور و به تبع آن استان همدان هستیم که خدمات بی‌شماری را در حوزه کتاب و کتابخوانی به مردم عرضه می‌کند .
در پایان جا دارد که فرارسیدن ۲۴ آبان ماه بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به اهالی اندیشه و قلم، نویسندگان و خوانندگان کتاب و البته کتابداران ساعی و کوشا در مجموعه های مختلف در استان همدان تبریک عرض کرده و توفیق روز افزون این عزیزان را برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از درگاه خداوند منان مسألت ‌نمایم.

علیرضا قاسمی فرزاد
استاندارهمدان

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی