استاندار: استان همدان در طرح «مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان» رتبه اول کشور را کسب کرد

169898745.jpg

استاندار همدان با اشاره به اینکه ۹۸ درصد نانوایی‌های استان مجهز به دستگاه کارت خوان هوشمند شده اند گفت: این استان با توجه به تعداد نانوایی ها در طرح «مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا)» رتبه اول کشور را بدست آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای آرد و نان استان همدان با اشاره به اجرای طرح «مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان» با هدف جلوگیری از فروش خارج از شبکه آرد، احقاق حقوق مردم و هدایت مستقیم یارانه آن به سفره مردم از ابتدای تیرماه امسال در همدان افزود: از تعداد هزار و ۸۳۵ نانوایی در استان هزار و ۷۹۶ نانوایی به دستگاه کارت خوان هوشمند مجهز شده اند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه کارت خوان هوشمند در تمامی نانوایی های بهار و درگزین نصب شده است خاطرنشان کرد: از تعداد ۳۹ نانوایی که دستگاه کارتخوان هوشمند در آنها نصب نشده ۹ مورد مربوط به واحدهای حقوقی و مستقر در پادگان‌ها است که باید تعیین تکلیف شود.

استاندار همدان اظهار داشت: نصب دستگاه کارت خوان هوشمند در ۳۰ نانوایی باقیمانده به دلیل مشکلات قضایی، فوت، عدم همکاری و یا تعطیلی نانوایی در مدت حداکثر یک هفته در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در استان به ۳۱۶ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش یافته و نیز کمترین میزان آفت سن در گندم امسال استان همدان دیده شده است.

وی گفت: این میزان گندم خریداری شده برای ۱۵ ماه همدان کافی است که با صادرات مقدار مازاد بر نیاز استان، گندم با گلوتن بالا و با کیفیت از استان های دیگر وارد می شود.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم ایجاد عرصه رقابتی بین کارخانجات آرد در راستای افزایش کیفیت نان تولیدی در استان اظهار داشت: کیفیت محصولات کارخانجات آرد و نیز نانوایی ها با کمک دستگاه های نظارتی کنترل و درجه بندی شوند و کارخانجات آرد و نانوایی هایی با عملکرد مطلوب و برخورد و اخلاق حسنه مورد تشویق قرار گیرند و از سهمیه گندم و آرد بیشتری برخوردار شوند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: در راستای پشتیبانی و رفع مشکلات احتمالی دستگاه های کارت خوان هوشمند تعداد شرکت های پشتیبان از ۵۰ شرکت ارتقا یابد و به تعداد ۱۰ درصد از کل نانوایی ها برسد و مشکل احتمالی در همان شهرستان رسیدگی شود.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت در نانوایی ها و حفظ سلامت مردم خاطرنشان کرد: اصول بهداشتی و استاندارد های لازم برای چند نوع پخت در کانکس ها و نانوایی ها باید رعایت و کنترل شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه آرد روستایی، عشایر و خانه پزها تعیین تکلیف و ابهامات در خصوص مقدار و نرخ آن برطرف شود ابراز امیدواری کرد که اجرای مرحله دوم طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان در استان همدان بدون هیچگونه مشکلی اجرا شود.

قاسمی فرزاد در خصوص نحوه و زمان توزیع آرد در بین نانوایی ها تصریح کرد: توزیع آرد از زمان واریز وجه توسط نانوا حداکثر سه روز باشد.

وی با بیان اینکه میزان سبوس آرد در استان همدان در وضعیت مطلوبی قرار دارد خاطرنشان کرد: بعد از نصب کارت خوان هوشمند هزار و ۱۹۲ مورد بازرسی از نانوایی ها صورت گرفته و ۹۲ پرونده تخلف تشکیل شده که کمتر از پنج درصد است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی