استاندار همدان: ارزش‌های اسلامی و قرآنی در دانشگاه به‌ویژه رشته علوم انسانی گسترش یابد

photo_2021-12-18_13-03-10_1.jpg

به گزارش روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بوعلی سینا، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و تبریک سال‌روز شهادت شهید دکتر آیت ا... مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: شهید مفتح یکی از عالمان ربانی در کشور بود که پیش از انقلاب اسلامی در مسیر حرکت اسلامی از مبارزان علیه رژیم طاغوت نیز بود.

استاندار همدان افزود: شهید مفتح هم‌سو با معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) سعی کرد در بیدار جامعه نقش اساسی داشت. یکی از کسانی که در به‌جوش و خروش درآوردن انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی داشت، شهید مفتح بود.

قاسمی‌فرزاد، با اشاره به جریانات انقلاب اسلامی، گفت: راهپیمایی روز عید سعید فطر در سال ۵۷ که جامعه را علیه رژیم پهلوی به‌جوش و خروش در آورد، به عنوان سرچشمه اصلی انقلاب فراموش نشدنی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش شهید مفتح در دانشگاه و حوزه، گفت: نظام طاغوت در پی آن بود که یک محیط فرهنگی مبتنی بر ابتذال و فرهنگ غربی ترویج و بنا کند. پیش‌از انقلاب اسلامی، وضعیت دانشگاه‌های ما به‌ویژه رشته‌های علوم انسانی، بر افکار و دیدگاه‌های غربی بنا نهاده شده بود و با فرهنگ ما بیگانه بود؛ بنایراین با توجه به وضعیت دانشگاه‌های کشور، امام خمینی(ره) بعداز انقلاب اسلامی دستور انقلاب فرهنگی برای تحولات فرهنگی را صادر کردند.

وی افزود: شهید مفتح علاوه بر علوم حوزوی، در علوم دانشگاهی تبحر و تخصص داشت و یکی از پیشگامان انقلاب فرهنگی، بعداز انقلاب اسلامی در کشور بود.

استاندار همدان، گفت: شهید مفتح به دلیل ارتباطی که با مجموعه و ساختار دانشگاه داشتند در پی آن بودند تا معنویت و ارزش‌های اسلامی را به محیط دانشگاه وارد کنند. با به‌شهادت رساندن مفتح، انقلاب اسلامی و برنامه تحولات فرهنگی در دانشگاه‌ها بیش از پیش تقویت شد.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به اهمیت دانشگاه بوعلی در کشور و دنیا، گفت: دانشگاه بوعلی سینا در بین جوامع دانشگاهی کشور و دنیا، شناخته شده است. قاسمی‌فرزاد در پایان با اشاره به خدمات و تلاش‌های ریاست سابق دانشگاه بوعلی سینا و خیر مقدم به ریاست جدید، گفت: از زحمات ریاست سابق دانشگاه بوعلی سینا تشکر می‌کنیم و برای ریاست جدید آن آرزوی موفقیت داریم. امید آن می‌رود با حضور رئیس جدید دانشگاه بوعلی سینا حضور افراد حوزوی در دانشگاه در جهت تقویت پایه‌های معنوی، افزایش یابد و ارزش‌های اسلامی و قرآنی در لایه‌های مختلف دانشگاه به‌ویژه علوم انسانی گسترش پیدا کند.

آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آیت‌الله موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس سابق و دکتر حسین رضوان سرپرست جدید دانشگاه بوعلی سینا و برخی از مدیران و مسئولان استانی در این جلسه حضور داشتند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی