استاندار همدان: از برنامه‌های توسعه‌ای در شهرستان تویسرکان حمایت می‌شود

photo_2022-03-12_07-39-35.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در جلسه هماهنگی توسعه و بازسازی آستان مقدس حضرت حیقوق نبی(ع)، گفت: از برنامه‌های توسعه‌ای در شهرستان تویسرکان حمایت می‌شود.

استاندار همدان گفت: از کلیه برنامه‌ها، طرح‌های برنامه‌ریزی شده فرماندار تویسرکان حمایت می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به تمدید برنامه ششم توسعه به مدت یک‌سال، یک برنامه‌ یک‌ساله برای استان مبتنی بر برنامه ششم توسعه تدوین شده که تا پایان سال جاری ابلاغ خواهد شد. رشد ۷/۲ درصد که سهم تکلیفی استان نیز هست مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح بازسازی بارگاه حیقوق نبی، گفت: توسعه آرامگاه حیقوق نبی، یکی از مطالبات عمومی است و خواستار انجام اقداماتی پیرامون این‌آرامگاه هستیم که بتواند هم گردشگری مذهبی در شهرستان را توسعه بخشد و هم به گردشگران خدمات‌رسانی کند. طرحی که میراث فرهنگی و گردشگری استان برای توسعه آرامگاه حیقوق نبی ارائه کرده باید در شورای برنامه‌ریزی شهرستان و سپس در کمیسیون زیربنایی استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد گفت: آنچه در طرح دیده شده، محیط پیرامونی، توسعه گردشگری شهرستان، خدمات‌رسانی به گردشگران و توسعه آرامگاه حیقوق نبی(ع) است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان تویسرکان مستعد انجام و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای استانی و کشوری است.

وی گفت: در حوزه گردشگری باید به آستان مقدس حضرت حیقوق نبی(ع)، به عنوان یکی میراث دینی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شود. فضای این آستان مقدس باید به‌گونه‌ای بازسازی شود که فضایی معنوی باشد.

استاندار همدان گفت: از طر‌ح بازسازی و احیای آستان مقدس حیقوق نبی(ع)، در شهرستان تویسرکان حمایت می‌شود.

وی تصریح کرد: این آستان مقدس نیازمند یک برنامه دقیق است تا بتواند هم در سطح ملی و هم جهانی معرفی شود.

وی در ادامه به سفر خود به شهرستان تویسرکان در آینده اشاره کرد و گفت: در آینده برای بازدید ویژه از صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان تویسرکان، به این شهرستان سفر خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: در خدمت به اعتقادات و ارزش‌های دینی به ویژه آستان مقدس حیقوق نبی باید تلاش شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی