استاندار همدان: از طرح‌های کارشناسی شده حوزه علمیه خواهران حمایت ‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، مهندس شاهرخی استاندار همدان، در ادامه بازدیدهای میدانی خود از «موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان» افزود: از ظرفیت حوزه های علمیه باید برای توسعه فرهنگ دینی و مذهبی استفاده بهینه شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران از پایه‌های معنوی فعالیت‌های فرهنگی در جامعه است اظهار داشت: از قابلیت های این حوزه‌ها می‌توان در گسترش فضای معنوی کشور و اصلاح مشکلات تربیتی استفاده کرد.

شاهرخی به توان بالای حوزه علمیه خواهران در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، جهادی و دینی اشاره کرد و گفت: تربیت عالم و نوآوری علمی نتیجه برگزاری کلاس های تخصصی در حوزه علمیه استان همدان است.

7e38ac0a-5624-4fe3-8484-c3c3e9123c92.jpg

 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در راستای حمایت از حوزه علمیه به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی شهرستان و استان در دستور کار قرار گرفته است.

شاهرخی پیشرفت جنبه های مادی را به همراه جنبه‌های معنوی ارزشمند خواند و اظهار کرد: ترویج دین و فرهنگ ناب اسلام مهمترین نیاز در همه زمان ها در جوامع اسلامی است و باید به صورت عملی تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید بدون دغدغه در مسیر هدف های مورد نظر فعالیت کند و باید از توان فرهنگی آن برای صیانت از حریم دینی جامعه استفاده شود.

استاندار همدان یادآور شد: تعلیم و تربیت طلبه ها و برنامه ریزی برای اعتلای فرهنگ دینی از وظایفی است که حوزه علمیه برعهده دارد و در تولید سرمایه های اجتماعی کشور بسیار ارزشمند است.

استان همدان دارای ۱۶ مدرسه علمیه فعال است و بیش از یک هزار و ۷۰۰ طلبه در سال تحصیلی جاری در مدارس حوزه‌های علمیه استان همدان مشغول به تحصیل هستند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی