استاندار همدان: از ظرفیت‌های استان در جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی استفاده خواهد شد

 index_2.jpg

استاندار همدان با حضور در مراسم بهره‌برداری از فاز پنجم سنگ شیر پارس، گفت: پیشرفت و توسعه استان، در گرو هماهنگی و همراهی دولت و فعالان اقتصادی است.
استاندار همدان گفت: کسانی که در جهت تحقق شعار سال، تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تلاش می‌کنند قابل تقدیر هستند.

وی افزود: فعالان خلاق عرصه تولید، تهدید تحریم‌ها را به فرصت، تبدیل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در جریان تحریم‌ها اقدامات خوبی از سوی تلاش‌گران عرصه تولید در جهت کاهش، قطع وابستگی و جلوگیری از خروج ارز در استان انجام شده که قابل تقدیر است.

قاسمی‌فرزاد، در ادامه گفت: با توجه به رشد و پیشرفتی که در عرصه علم، دانش و فناوری کسب کردیم، افق و چشم‌‌انداز پیش‌روی ما روشن و امیدبخش است.

وی افزود: کشورهایی هستند که از نظر ذخایر طبیعی و معادن فقیرهستند اما در راستای ایجاد و خلق دانش و تکنولوژی گام بر می‌دارند.

وی با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این چند دهه بعداز انقلاب اسلامی، دانش و تکنولوژی لازم ایجاد شده و باید از ظرفیت معادن و مواد اولیه استفاده شود‌.

استاندار همدان، تصریح کرد: بسیاری از کشور‌ها مواد اولیه را وارد و سپس طی فرآیندی آن را در زمینه‌های تولید به کار می‌گیرند، این در حالی است که مواد اولیه در کشور‌ ما فراوان است و با اتکا به خلاقیت و دانش جوانان جمهوری اسلامی می‌توان با استفاده از منابع و مواد اولیه، ارزش افزوده زیادی برای کشور ایجاد و صادر کرد.

وی گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری باید از خام‌فروشی جلوگیری کرد تا بتوان ارزش افزوده ایجاد کرد. مقام معظم رهبری، فعالان عرصه تولید را افسران جنگ اقتصادی می‌نامند و از نظر وی، اقدام آن‌ها یک جهاد است.

وی افزود: با توجه به نبوغ و توانایی مجموعه مدیریتی شرکت سنگ شیر پارس، افق و چشم‌انداز روشنی پیش‌روی آن‌ قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه توضیح داد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان با عدم مدیریت صحیح، درگیر مشکلاتی شدند که واحدهای تولیدی خود را به سمت تعطیلی کشانده‌اند. واحدهای تولیدی که بدهی مالیاتی، بانکی و بیمه ندارد، نشان از کاردانی و مدیریت صحیح آن دارد.

وی گفت: مجموعه مدیران بانکی استان همه توان خود در راستای حمایت از واحدهای تولیدی را به کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های دولت سیزدهم گفت: ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت در هر استان، توسط دولت سیزدهم در برنامه‌های تولید و حمایت از تولید، در دستور کار قرار داده که می‌تواند موثر باشد. ایجاد صندوق توسعه در هر استان توسط دولت‌سیزدهم، یک حرکت بدیع و جدید است که در دولت‌های قبل سابقه نداشته است.

وی گفت: از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در جهت توسعه، رشد تولید، جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی استفاده خواهد شد. دولت از برنامه‌های توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان، استقبال و حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان که در امر تولید دخیل هستند، در کنار فعالان اقتصادی قرار خواهند گرفت.

استاندار همدان تصریح کرد: برای پیشرفت و توسعه استان، به هماهنگی و همراهی متقابل بین دولت و فعالان اقتصادی نیاز است. مجموعه مدیریتی استان در شرایط تحریم، همه توان خود را در راستای حمایت از تولید و توسعه استان به کار‌ گرفته‌اند.

وی گفت: برخی از دستگاه‌‌های اجرایی، نه‌ تنها کمکی به تولید و توسعه استان نکرده بلکه، امکانات و سرمایه‌ها را نیز تضییع کرده و هدر داده‌اند.

عهه.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی