استاندار همدان: استان همدان آمادگی کامل برای پذیرش میهمانان نوروزی را دارد

photo_2022-03-12_17-05-51.jpg به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: استان همدان آمادگی کامل برای پذیرش میهمانان نوروزی را دارد.

استاندار گفت: روند شیوع ویروس کرونا در استان، کاهشی و تحت کنترل است. ثبات و دوام وضعیت کنونی استان در شیوع ویروس کرونا، به‌ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم بستگی دارد.

وی افزود: استان همدان آمادگی کامل برای پذیرش مسافران نوروزی با حداکثر ظرفیت را دارد.

قاسمی‌فرزاد گفت: مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در زمینه سفر‌های نوروزی، متعاقبا اعلام می‌شود. با توجه به نزدیکی ایام نوروز، لازم است یک کمیته تخصصی در زمینه سفرهای نوروزی برای بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با بیماری کرونا تشکیل شود.

وی تاکید کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بزرگسال، نوبت اول برای افراد ۵ الی ۱۱ سال، الزامی است.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: سفرهای به عتبات عالیات توسط مردم از طریق استان برقرار است و اقدامات لازم برای خدمات‌رسانی و فراهم کردن امکانات مورد نیاز مسافرین انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت فرودگاه همدان گفت: با توجه به برقراری پروازهای فرودگاه همدان (۴ روز در هفته‌ ) زمینه کنترل مسافران ورودی و خروجی در راستای بیماری ویروس کرونا فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مدارس استان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مدارس استان در کلیه مقاطع تحصیلی، به صورت ۱۰۰درصد ظرفیت برگزار شوند.

استاندار همدان افزود: اماکن ورزشی و سالن‌های سرپوشیده ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز با ۳۰درصد، نارنجی ۵۰ درصد و زرد نیز با ۷۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

وی گفت: کلیه کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، تالارها و سالن‌های غذاخوری، ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز با ۳۰درصد، نارنجی ۵۰ درصد و زرد با ۷۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: اتحادیه‌ها و اصناف در‌ راستای ترغیب و الزام بازاریان به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به سفر‌های نوروزی، گفت: واحدهای اقامتی مرتبط به میراث فرهنگی و گردشگری استان، ارائه خدمات به مسافرین را به ارائه مستندات تزریق دز سوم واکسن کرونا (کمتر از سه ماه) مشروط کنند. دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز، اقدامات لازم برای تزریق واکسیناسیون مسافرین نوروزی را فراهم‌ کند.

وی در ادامه تصریح کرد: کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان، آمادگی لازم برای پذیرش مسافران نوروزی را داشته باشند.

وی گفت: اصناف استان، صنف‌‌های خدمات‌رسان خود به ویژه نانوایی‌ها را در ایام نوروز شیفت‌بندی کنند.

وی گفت: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا، اصحاب رسانه و صدا و سیما در زمینه ترغیب مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین تزریق دز سوم واکسن کرونا در ایام نوروز اقدام‌ کند.

photo_2022-03-12_17-05-46.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی