استاندار همدان: استان‌های غرب کشور می‌توانند قطب فرهنگی ایجاد کنند

photo_2022-01-27_12-31-49_3.jpg

 استاندار همدان در جمع استانداران کشور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که با حضور وزیر کشور و معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، در مصاحبه با خبرنگاران حاضر در این نمایشگاه گفت: صنعت گردشگری یکی از منابع مهم اقتصادی و عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شود.

علیرضا قاسمی فرزاد تصریح کرد: حوزه‌های دیگر همچون کشاورزی با محدودیت‌هایی از جمله چالش جدی آب رویارو است، اما صنعت گردشگری یک سرمایه ماندگار است.

وی افزود: یکی از منابع پایدار که در توسعه اقتصادی و فرهنگی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، صنعت ماندگار گردشگری است.

استاندار همدان با اشاره به تلاش در راستای  سوق توسعه اقتصادی و فرهنگی استان همدان به سمت صنعت گردشگری گفت: هر مقدار از قدمت منابع گردشگری بگذرد باز به ارزش آن‌ها افزوده خواهد شد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های نهفته در استان و کشور باید تلاش شود تا این منابع احصا و در راستای بالندگی آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به برگزاری فاخر نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امسال افزود: غرفه همدان نیز توانست با معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان، نمود خوبی در بین سایر غرفه‌های کشور داشته باشد.

استاندار همدان گفت: امسال، شهرستان ملایر با راه‌اندازی یک غرفه اختصاصی در این نمایشگاه، توانسته در راستای معرفی هرچه بیشتر مبل و منبت، انگور و مرواربافی در غرب کشور بدرخشد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: تشکیل یک غرفه به عنوان غرفه غرب ‌کشور یک ابتکار عمل است و با توجه به اشتراکات فرهنگی استان‌های غرب کشور، تشکیل غرفه غرب کشور می‌تواند زمینه‌ساز معرفی غرب کشور به عنوان قطب فرهنگی باشد.

وی افزود: در استان همدان، یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری وجود دارد که هرکدام از آن‌ها غنای فرهنگی و تاریخی لازم خود را دارد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی