استاندار همدان: اطلس سرمایه‌گذاری استان تکمیل شد

 170109521_1.jpg

استاندار همدان با تاکید بر ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان، از تکمیل «اطلس سرمایه‌گذاری استان» توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به ضرب‌الاجل یک‌ماهه‌ تعیین شده برای مدیران اجرایی در حوزه اقتصاد، اطلاعات تکمیلی، جمع‌بندی نهایی اطلاعات مورد نیاز ایجاد اطلس سرمایه‌گذاری استان، نهایی شده و در حال بارگذاری بر روی سامانه‌ SDI است.

وی با اشاره به اهمیت اطلس سرمایه‌گذاری استان یادآور شد: اطلاعاتی که از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواسته شد شامل نقاط utm و مشخصات مستحدثات طرح‌های سرمایه‌گذاری موجود بخش‌ اقتصادی استان است.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: مدیران اطلاعات تکمیلی را در مهلت زمانی مقرر، جمع‌بندی کرده‌ و هم‌اکنون نیز این اطلاعات ۱۲‌ لایه‌ای در حال بارگذاری در سامانه SDI سازمان نقشه برداری کشور است که به سرعت این اقدام نیز انجام و به اتمام خواهد رسید.

قاسمی فرزاد، در ادامه در پاسخ به این پرسش که با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات استان در حوزه سرمایه‌گذاری، تاکنون در این بخش چه اقدامات خاصی صورت گرفته است، پاسخ داد: از سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، زمینه‌سازی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی است؛ زیرا سرمایه‌گذاری به‌عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی، لازمه دست‌یابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه اطلس سرمایه‌گذاری استان تمام سرمایه‌گذاران می‌توانند شرایط را برای سرمایه‌گذاری در هر نقطه استان همدان بررسی کرده و اقدام به سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف کنند.

استاندار همدان اظهار داشت: افزایش سرمایه‌گذاری منجر به افزایش تولید، افزایش ارزش افزوده، افزایش درآمد، ایجاد رفاه و اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و همچنین رفع فقر می‌شود؛ بنابراین از آغاز به‌ کار دولت سیزدهم تاکنون، با فراهم کردن مقدمات و تقویت زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان، تعداد چهار طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید و ۲ طرح افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به بخش‌های‌مختلفی که سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت گرفته است گفت: این محورهای سرمایه‌گذاری جدید و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی با مبلغ ۷.۸ میلیون دلار در حوزه‌های صنعت قطعه‌سازی و صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان‌های رزن و تویسرکان مصوب شده که از مبلغ مصوب تاکنون حدود ۱.۶ میلیون دلار جذب شده است.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس اعلام سرمایه گذار خارجی طرح صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان تویسرکان به زودی ۱۱ میلیون دلار دیگر به میزان سرمایه گذاری این مجموعه اضافه و این طرح توسعه خواهد یافت.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی