استاندار همدان: اقامه نماز اول وقت در دستور کار ادارات قرار گیرد

 169993109.jpg

استاندار همدان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در اقامه نماز اول وقت در ادارات پیشگام باشند و این فریضه مهم را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در سومین جلسه شورای اقامه نماز استان همدان، اقامه نماز اول وقت را موجب افزایش احساس مسئولیت فرد و آرامش روحی وی دانست و اظهار داشت: محیطی که در ادارات برای اقامه نماز در نظر گرفته می‌شود محیطی مفرح و تمیز باشد.

وی ادامه داد: متولیان امور و مدیران  باید به اقامه نماز اول وقت توجه ویژه داشته باشند چراکه توجه به برپایی نماز جماعت در ارزیابی عملکرد دستگاه ها و نهادهای اجرایی استان لحاظ می‌شود.

استاندار همدان تاکید کرد: شهرداری ها با تجهیز میادین اصلی مکلف به پخش اذان در ۲ نوبت به صورت سراسری در سطح میادین اصلی و اماکن عمومی شهر شوند و همچنین صدای دلنشین اذان در ادارات طنین انداز شود.

وی عبادت و پرستش خدا را مایه تکامل روحی انسان دانست و افزود: با معرفی جایگاه نماز و نهادینه کردن آن می‌توان تا حد زیادی مسائل، معضلات و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

استاندار همدان با تاکید بر برگزاری جلسات تمهیدات اقامه نماز در تمامی ادارات و اهتمام مدیران به این امر تصریح کرد: شرکت فرمانداران و مدیران کل در نماز جماعت قدرت بازدارنده ای برای انجام ندادن تخلفات است و موجب ترغیب و توجه ویژه آنها به حقوق ارباب رجوع می شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه هوشمندانه و مدبرانه به ادای فریضه نماز در راستای سند تحول بنیادین در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد گفت: نماز از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و وظیفه دینی و قانونی همه مدیران و مربیان است که این فرضیه الهی را در جامعه و بالاخص در دانش آموزان نهادینه و تقویت کنند.

استاندار همدان به اهمیت ترویج فرهنگ نماز در جامعه به خصوص بین ورزشکاران و جوانان اشاره کرد و افزود: نمازخانه ها در مجموعه ها، فضاهای ورزشی و باشگاه ها تجهیز و نوسازی شوند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز «فجر تا فجر» با هدف ترویج و نشر ارزش ها و فرهنگ اقامه نماز در مدارس ترویج شود.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به امور نمازخانه ها در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی استان قرار گیرد اظهار داشت: پاکیزگی نمازخانه ها و وضو خانه های بین راهی در تمام طول سال موجب ترویج دین مبین اسلام در بین گردشگران خارجی می شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی