استاندار همدان: اقامه نماز مورد توجه جدی مراکز آموزشی قرار گیرد

170341796_2.jpg

استاندار همدان بر ضرورت توسعه و ترویج اقامه نماز در سطح مدارس و مراکز آموزشی با توجه به شرایط موجود و برای جلوگیری نسل آینده از بسیاری آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت که این مهم باید به طور جدی در اولویت‌ آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان،  علیرضا قاسمی فرزا در شورای اقامه نماز استان همدان با تاکید بر اینکه نسل جوان آشنا با نماز و فضیلت‌های آن تربیت شوند اظهار داشت: ترویج فرهنگ اقامه نماز یکی از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب است و بر همین اساس نیز باید بیش از پیش مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در راستای تربیت نسل شایسته هر اندازه سرمایه گذاری بیشتری در حوزه نماز در آموزش و پرورش بکار ببریم نتیجه مطلوب تری به دست می آید.

استاندار همدان با قدردانی از عملکرد قابل قبول ستاد اقامه نماز در استان گفت: همه امکانات دستگاه های اجرایی در راه اقامه نماز به کارگیری شود.

قاسمی فرزاد با گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: اگر امروز از سوم خرداد به نام روز پیروزی نام می‌بریم به سبب حماسه آفرینی نسل بی نظیری بود که در مکتب نماز پرورش یافته بودند و توجه به قرآن و نماز داشتند و بر همین اساس در راه دین از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین استان همدان هنوز ریشه های اسلامی خود را حفظ کرده اند ادامه داد: این موضوع در راهپیمایی ها، نماز جمعه ها و مناسب های شب قدر ظهور و بروز دارد و نشات گرفته از فرهنگ دینی ماست که به برکت خون شهدا این فرهنگ غنی وجود دارد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه نماز جماعت در ادارات و دستگاه های اجرایی اول وقت اجرا شود اظهار داشت: نماز ادارات به دلیل کمبود ائمه جماعات به وقت دوم موکول نشود و از ظرفیت روحانیون حوزه علمیه در این راستا استفاده شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه با افزایش معنویت سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم گفت: معنویت افزایی، ارتباط با خداوند، حضور در مساجد و فضاها و مناسبت های مذهبی و معنوی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی