استاندار همدان: امام خمینی(ره) اساس حکومت را بر مبنای اسلام بنا نهاد

170378827.jpg

استاندار همدان گفت: قبل از انقلاب اسلامی دولت‌ها با توسل به زور اساس حکومت را بر پا می‌کردند اما امام خمینی(ره) حکومت را بر مبنای اسلام بنا نهاد و اکنون مستکبران دچار سردرگمی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در دومین جلسه بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل با اشاره به اینکه بعد از ۴۴ سال کوچکترین انحرافی در آرمان های انقلاب اسلامی رخ نداده و راه امام خمینی (ره) دنبال می‌شود اظهار داشت: ریشه و اساس این انقلاب برمبنای مکتب اسلام تشیع و قرآن است و موازین دینی و الهی بدون تغییر اجرا می شود.

وی ادامه داد: هر چه از عمر انقلاب می‌گذرد نمود انقلاب بیشتر رخ می‌نماید به ویژه اینکه این انقلاب بعد از امام راحل توسط جانشین خلف و صالح ایشان حضرت امام خامنه ای اداره می‌شود.

استاندار همدان گفت: چند سالی به‌دلیل ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا، برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در حد محدود برگزار می‌شد امسال با از بین رفتن محدودیت‌های کرونا تدارک برنامه ها هر چه باشکوه تر در دستور کار قرار دارد.

قاسمی فرزاد امنیت و صلابت کنونی کشور را مدیون انقلاب اسلامی دانست و گفت: تمامی دستگاه‌ها با تمام ظرفیت برای برگزاری هر چه باشکوه تر آیین سالگرد بزرگداشت ارتحال امام (ره) آماده باشند.

مقام عالی دولت در استان همدان گفت: با هم افزایی تمام ارگان ها و دستگاه های دولتی علاوه بر برگزاری مراسمات مختلف در شهرستان ها، عزیمت کاروان ها از استان به تهران در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: سهمیه اعزام زائران استان ۶ هزار نفر اعلام شده است و پیش بینی می‌شود که تا روز چهاردهم خرداد این سهمیه افزایش و یا کاهش داشته باشد.

استاندار همدان تاکید کرد: اعزام افراد با اولویت زائر اولی ها، دانش آموزان دبیرستانی و بانوان باشد و اداره کل آموزش و پرورش با هم افزایی فرمانداری ها در شهرستان‌ها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند و اعزام کاروان ها در این ۲ هفته باقیمانده ساماندهی شود.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: محوریت کار و محتوا بر عهده قرارگاه شهید فهمیده سپاه پاسداران است و پشتیبانی با هدایت و حمایت فرمانداران صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: روایت برنامه‌های محتوایی متناسب با مراسم، جهاد تبیین و بیانیه گام دوم رهبری بر عهده راویان اعزامی در طول مسیر است.

استاندار همدان افزود: تهیه اتوبوس، غذا و رعایت اصول ایمنی کاروان های اعزامی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) در شب ارتحال باید به بهترین شکل تامین شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با تمام ظرفیت اتوبوس برای اعزام افراد را فراهم کند و کمبود اتوبوس نیز از محل ترابری سایر دستگاه ها جبران شود.

وی یادآور شد: تامین تغذیه کاروان های اعزامی در اتوبوس ها به عهده فرمانداران شهرستان ها است تا از محل اعتبارات دستگاه ها تامین و با کمک دستگاه‌های شهرستانی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

استاندار همدان با بیان اینکه یاد و نام حضرت امام خمینی(ره) برای همیشه تاریخ، درخشان و گهربار خواهد بود افزود: بعد از قیام امام حسین(ع)، امام راحل توانستند نظام طاغوت را در هم بشکند و ساز و کار جدیدی را در عرصه سیاست برای تصدی گری مستمندان جهان ایجاد کند.

170378826.jpg

وی با بیان اینکه دشمنان کشور تلاش کردند با اغتشاشات وحدت ملی را بر هم بریزند گفت: امسال آیین بزرگداشت رحلت امام راحل مانند ۲۲ بهمن و روز قدس باید با تمام توان و ظرفیت برگزار تا دشمن دچار یاس و ناامیدی شود.

استاندار همدان ادامه داد: قشر ضعیف جامعه علی‌رغم تمام مشکلات هیچگاه از عقاید خود کوتاه نمی‌آید و پای آرمان های انقلاب تا پای جان ایستاده اند.

قاسمی فرزاد گفت: همه ما مسئولان مرهون و بدهکار به امام، انقلاب اسلامی و شهدا هستیم که اگر نبودند انقلاب اسلامی نیز نبود، کسی نباید از مسئولیت شانه خالی کند و وظیفه ذاتی خود را به بهترین نحو انجام دهند.

وی توصیه کرد که کمیته ای ذیل ستاد بزرگداشت مراسم تشکیل شود و ابعاد مختلف پشتیبانی، صورتجلسه به دست‌اندرکاران ابلاغ شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دشمنان بدانند که امام راحل هر روز در بین مردم دوست داشتنی تر می شود گفت: مدیران استانی و شهرستانی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای شرکت در برنامه های بزرگداشت ارتحال در سطح استان حضور فعال داشته باشند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: برگزاری مراسم بدرقه از کاروان های اعزامی زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) با همراهی استانداری، دفتر امام جمعه همدان و سایر مدیران پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد به همدان سفر می کنند گفت: فرمانداران از کنترل مسیرهای شریانی غافل نشوند و در راستای خدمت رسانی به مسافران و گردشگران قدم بردارند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی