استاندار همدان: با توجه به بودجه ۱۴۰۱، ریل‌گذاری مناسبی در راستای توسعه همه جانبه استان شکل می‌گیرد

photo_2022-02-17_11-53-17.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه اقتصاد مقاومتی استان، گفت: در بودجه ۱۴۰۱، حرکت‌های قابل قبولی در راستای توسعه و رشد و تعالی کشور می‌توان اجرا کرد.

استاندار همدان گفت: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس واقعیت‌ها و نیازهای جامعه برنامه ریزی شده و امیدواریم با اختیاراتی که به استان داده می شود ریل‌گذاری مناسبی در راستای توسعه همه جانبه استان شکل گیرد.

وی گفت: در جلسه ای که با اعضای هماهنگی بانک ها داشتیم قرار شد، بانک ها اعتبارات درآمدی را در استان هزینه کنند.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد درآمد بانک ها باید در حوزه سرمایه در گردش تولید در بخش های مختلف صنعت کشاورزی و تولید و اشتغالزایی استان سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه مباحث مالی باید در استان متمرکز شود، افزود: حساب های بانکی واحدهای تولیدی شهرستان های استان باید در همان شهرستان متمرکز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان باید با همه توان در سال ۱۴۰۱ آغاز شود.

وی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، ۵۰ هزار واحد مسکونی متعلق به شهر همدان است که باید طی چهار سال ساخته شود.

استاندار همدان ادامه داد: عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در این شهر باید در سال ۱۴۰۱ پایه گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان باید همیشه در صدر امور باشد، گفت: آینده‌سازان کشور به دست معلمان تربیت می شوند و باید توجه ویژه ای به این عزیزان داشته باشیم.

قاسمی فرزاد گفت: در بودجه ۱۴۰۱ به نان به عنوان قوت غالب مردم توجه شده و ۸۵ هزار میلیارد تومان در این بودجه به آن اختصاص یافته است.

وی افزود: امیدواریم قانون بودجه ۱۴۰۱ بتواند با گشایش های پیش رو موجب توسعه و پیشرفت کشور و استان شود.

استاندار همدان تاکید کرد: اقتصاد کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی پایه گذاری شده و آینده آن به تصمیمات پیش رو گره نخورده است.

وی در رابطه با انتصابات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: به موجب مصوبه شورای عالی اداری انتصابات باید با هماهنگی استانداران صورت گیرد.

قاسمی فرزاد گفت: هر وزارت‌خانه توانایی ها و ظرفیت نیروهای خود را بهتر می‌شناسند و با یک ارتباط دوطرفه از سوی وزارتخانه و استانداران، انتصابات صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تعامل با نمایندگان مجلس نیز وجود دارد و ممکن است نمایندگان افرادی را معرفی کنند و با ارزیابی دقیق و امتحان کتبی و مصاحبه حضوری، در نهایت با هماهنگی استانداران، حکم فرد برگزیده صادر شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در یک ماه باقی مانده از سال۱۴۰۰، مدیران برای دریافت اعتبارات تخصیصی اقدام کنند.

وی افزود: تعامل دو سویه مدیران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی در راستای جذب اعتبارات برای توسعه شهرستان ها وجود دارد.

استاندار همدان گفت: ۲۷.۵ میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد ادارات استان تامین شده که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات شهرستان‌ها باید عدالت محور باشد، ادامه داد: دستگاه‌های استان در راستای فروش اموال و املاک مازاد خود اقدام کنند.

photo_2022-02-17_11-53-20.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی