استاندار همدان: با مساعدت مقامات عالی ثبت جهانی هگمتانه پیگیری و انجام خواهد شد

 AG5J1476.JPG

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در جمع استانداران کشور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که با حضور وزیر کشور و معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: صنعت، معدن و کشاورزی در کشور محدودیت‌هایی دارد که حل و رفع آن‌ها زمان‌بر و هزینه بردار است.

وی گفت: زیرساخت‌ها، پتانسیل‌‌ها و ظرفیت‌های مهمی در حوزه صنعت گردشگری در کشور فراهم است که می‌توان از آن‌ها بهره‌برداری کرد.

وی افزود: در حوزه گردشگری، آثاری وجود دارد که هرچقدر هم مشمول زمان شوند به ارزش و قیمت آن‌ها افزوده خواهد شد.

قاسمی‌ فرراد در ادامه گفت: در استان همدان، یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری وجود دارد که هرکدام از آن‌ها غنای فرهنگی و تاریخی لازم خود را دارد.

وی با اشاره به اهمیت غار علیصدر، گفت: غار علیصدر به عنوان بزرگ‌ترین غار آبی دنیا، یکی از شگفتی‌های جهان است که بی‌نظیر است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: اثر دیگری همچون تپه هگمتانه، با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده هنوز ثبت جهانی نشده است.

قاسمی‌فرزاد، گفت: طی پیگیری‌های انجام شده، وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری‌و صنایع دستی، قول مساعدت داده‌اند تا در سال جاری ثبت جهانی تپه هگمتانه انجام شود.

وی گفت: برخی کشور‌های خارجی که فاقد آثار تاریخی و فاخر هستند، از طریق طالبان و داعش به دنبال نابود کردن و از بین بردن آثار تاریخی دیگر کشور‌ها هستند.

وی با اشاره به آثار تاریخی استان همدان گفت: فراوانی آثار تاریخی و تمدنی استان همدان، توجه مسئولان و مقامات عالی را می‌طلبد‌.

وی تاکید کرد: از میراث فرهنگی درخواست می‌شود به مراکز تمدنی و تاریخی توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوان از این میراث گران‌بها نهایت استفاده را کرد.

استاندار همدان گفت: ضرورت دارد اعتبار مناسب‌ و درخوری، برای آثار تاریخی و تمدنی استان‌ها در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: اعتبارات میراث فرهنگی با وظایف محوله تناسب ندارد و ضرورت دارد در این مورد اقدامات لازم انجام شود.

وی در پایان گفت: غرب کشور با توجه به نقشی که در ایام دفاع مقدس داشته، مستحق است تا زمینه‌های گردشگری و اعتبارات لازم در این مناطق فراهم شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی