استاندار همدان بر رفع ضعف‌هاي زيرساختي با محوريت پدافندزيستي تاکيد کرد

استاندار همدان با تاکيد بر اينکه قرارگاه پدافند زيستي به خوبي براي شناسايي نقاط ضعف‌ در حوزه زيرساخت ها اقدام کرده است، گفت: اين روند براي احصا کمبودها بايد ادامه يابد و براساس مطالعات قرارگاه براي رفع کاستي ها و مصون سازي زيرساخت ها در برابر تهديدهاي احتمالي برنامه ريزي و تدبير شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، سيدسعيد شاهرخي در جلسه اعضاي شوراي پدافند غيرعامل استان همدان، افزود: مبنا و پايه حرکت قرارگاه زيستي «آموزش» است، بنابراين بايد براي همه اماکن سرفصل آموزشي مطابق با تهديدهاي آن حوزه تهيه و تدوين کنيم.

وي اظهار داشت: مديران مجموعه بايد تمهيدات ضروري براي حفاظت فيزيکي از اماکن و محل هاي مورد مطالعه قرارگاه پدافند زيستي را در نظر بگيرند که براي تحقق اين امر بايد نسخه مناسب براي هر مکان مطابق با آسيب‌ها و تهديدهاي احتمالي تجويز و به متوليان امر ابلاغ شود.

استاندار همدان، قرارگاه پدافند زيستي را نماد يک قرارگاه بسيجي دانست و گفت: قرارگاه پدافند زيستي استان به فرماندهي جانشين سپاه انصارالحسين(ع) همدان، فعاليت هاي بسيار موثري در جريان مقابله با همه گيري ويروس کرونا داشته است.

وي افزود: اين قرارگاه به مثابه بازوي توانمند نظارت بر فرايند اجراي شيوه نامه هاي بهداشتي و مصوبات استاني و ملي ستاد کرونا عمل کرده و همين امر موجب کسب موفقيت هاي چشمگير ستاد مقابله با کرونا در استان همدان شده است.

استاندار همدان گفت: به طور قطع اقدامات قرارگاه پدافند زيستي در حوزه پيشگيري نقش موثري براي کاهش آمار ورودي بيمارستان ها داشته و با نظارت جدي بر روند اجراي مصوبات و رعايت پروتکل هاي بهداشتي گام هاي موثري را در اين مسير برداشته است.

شاهرخي افزود: اگر امر پيشگيري و نظارت بر فعاليت ها با قوت پيگيري نمي شد به طور حتم به علت افزايش شمار مبتلايان به کرونا و ورودي بيمارستان ها، حوزه درمان زمين گير ميشد.

استاندار همدان گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي عملکرد استان ها را بر مبناي 100 شاخص بررسي و با سال 92 مقايسه کرده که همدان در بسياري از شاخص ها داراي رتبه هاي برتر ملي است.

وي، فعاليت هاي انجام شده در بخش پدافند غيرعامل استان همدان را به اذعان مقامات کشوري مطلوب عنوان کرد و افزود: پدافند غيرعامل به معناي حفظ و نگهداري دارايي و مراقبت از اماکن حساس در برابر خطرات و تهديدهاي احتمالي است .

شاهرخي با تاکيد بر اينکه همدان از استان هاي فعال کشور در حوزه پدافند غيرعامل است، تصريح کرد: طرح جامع پدافند غيرعامل استان همدان به عنوان يکي از شاخص هاي پيشرفت و توسعه نقش مهم و موثري در تحقق اين مهم دارد که اين طرح در زمان معين رونمايي و ارائه خواهد شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی