استاندار همدان: به رسمیت شناختن تمدن هگمتانه با ثبت جهانی

photo6397025191.jpg

استاندار همدان گفت: با هماهنگی و همراهی وزیر محترم میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیریت شهری، شاهد حضور ارزیابان یونسکو در همدان و بررسی پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در بازدید از موزه و نمایشگاه محوطه‌ی تاریخی هگمتانه، گفت:انتظار سالیان متمادی مردم شهر همدان و نیز کشور برای ثبت‌جهانی محوطه تاریخی هگمتانه به سرانجام رسید و پیرو آن، اقدامات بسیار فشرده‌ای در طول دو سال اخیر صورت پذیرفت.

استاندار همدان گفت: آثار تاریخی محوطه هگمتانه که مربوط به ادوار پیشین است، همزمان با روز همدان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

قاسمی فرزاد افزود: استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه آثار تاریخی هگمتانه صورت گرفته و فضای بسیار مناسبی برای مردم شریف همدان ایجاد شده است.

مقام عالی دولت در استان گفت: امیدواریم ارزیابی‌ها منجر به ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» شود که یک تحول جدید در عرصه گردشگری خواهیم داشت.

استاندار همدان عنوان کرد: با ثبت جهانی هگمتانه، این آثار تاریخی وجهه بین‌المللی پیدا می‌کند و همدان مقصد گردشگران خارجی خواهد بود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: از همه مباحث مهم‌تر اینکه جهان در مقابل تاریخ و عظمت ایران و تمدن کهن هگمتانه سر تعظیم فرود می‌آورد و آن را تأیید می‌کند.

photo6396592059.jpg

 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی