استاندار همدان: بی تفاوتی نسبت به مساله جوانی جمعیت قابل پذیرش نیست

170072339.jpg

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اجرای کامل قانون جامع حمایت از خانواده و جمعیت جوانی باید مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امور قرار گیرد، گفت: بی تفاوتی نسبت به این مهم از هیچ دستگاهی قابل پذیرش نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اجرای قانون جوانی جمعیت را یکی از اولویت های مهم دولت عنوان کرد و اظهار داشت: این مهم باید به عنوان یک دغدغه جدی و مساله محوری مورد اهتمام همه دستگاه ها قرار گیرد.

در کنار تحکیم بنیان‌ خانواده و فرزندآوری نقش موثری در آینده کشور دارد.

وی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده را یکی از مولفه های اقتدار و قدرت راهبردی در جامعه دانست و گفت: جمعیت موثر و کارآمد نیروی مولد را به عنوان محور توسعه به بدنه جامعه تزریق می‌کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بدون داشتن جمعیت توانمند و تحصیل کرده امکان توسعه پایدار هم وجود ندارد، اظهار داشت: برهمین اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۷۴ ماده از آبان ماه سال ۱۴۰۰ در پی تأکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت توجه به مساله "بحران جمعیت" در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار دارد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: فرزند کمتر زندگی بهتر، یکی از سیاست‌های کشورهای استعماری و نظام سلطه برای کاهش جمعیت و به تبع آن کاهش قدرت کشورها بوده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ موالید در جامعه ادامه داد: زنگ خطر سالمندی در جامعه به صدا درآمده و کاهش شدید باروری باعث شده تا در سه دهه آینده انتظار نرخ سالمندی سه برابری را در کشور داشته باشیم.

استاندار همدان از تهیه و تدوین سند جامع حمایت از خانواده جوانی جمعیت خبر داد و افزود: در این سند وظیفه و تکلیف هر یک از دستگاه‌های دولتی در راستای ترغیب و ترویج و افزایش جمعیت مشخص شده است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی، در راستای افزایش جمعیت نیز گفت: برای حل مشکل جوانی جمعیت، باید همچون دوران شیوع بیماری کرونا، یک اقدام مشترک و عمومی انجام شود.

به گفته وی با هم افزایی دستگاه های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و رسانه ها و ایجاد احساس مسئولیت‌ در بین جوانان نسبت به تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت اقدام شود .

استاندار همدان مسئولیت گریزی را یکی از مولفه‌های موثر در روند کاهش جمعیت برشمرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش استان، نسبت به آگاه‌سازی متولدین دهه هشتاد و نودی ها در راستای تحکیم بنیان‌ خانواده و ارزش‌های آن اقدام‌ کند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر از حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های قانون جوانی جمعیت و خانواده، تصریح کرد: باید حس فرزندآوری و ازدیاد جمعیت را در بین مردم کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بی تفاوتی نسبت به جمعیت برای آینده کشور آسیب زا است تاکید کرد: برای حفظ فرهنگ و ارزش‌های دینی و تمدنی خود، فرزندآوری و جوانی جمعیت مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.

استاندار همدان تصریح کرد: باید از ظرفیت هنرمندان و رسانه ها در راستای ترغیب مردم برای افزایش و جوانی جمعیت نیز استفاده شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی