استاندار همدان: بیش از هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور در بخش سلامت مصوب شد

 بلفغلا.jpg

استاندار همدان گفت: یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان در سفر سال گذشته آیت الله سید «ابراهیم رییسی» برای اجرای طرح های بخش سلامت این استان مصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین تجلیل از برگزیدگان حوزه سلامت بیان کرد: از منابع حاصل از سفر رییس جمهور به همدان چهار بیمارستان ایجاد و تکمیل می شود که برای نمونه می توان به تکمیل و تجهیز بیمارستان اکباتان که ۱۴ سال پیش آغاز شده اشاره کرد که به زودی این طرح بهره برداری می شود.

وی تکمیل مرکز جامع سرطان که مرحوم فرشچیان آن را پایه گذاری کرد، تکمیل بیمارستان نیمه کاره رزن، تکمیل بیمارستان جوراب شهرستان ملایر و برخی از طرح های در دست اجرای مراکز بهداشتی را از جمله آثار مثبت سفر رییس جمهور به همدان دانست.

استاندار همدان اظهار داشت: به همت دولت سیزدهم هم اینک خدمات چهار دهک نخست جامعه به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و دهک پنجم و ششم نیز ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می کنند.

قاسمی فرزاد گفت: سلامت به عنوان هدف اصلی همواره مورد توجه دولت ها بوده اما دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به مقوله سلامت دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش بهداشت و درمان و حوزه سلامت در سطح مناسبی قرار داریم ادامه داد: باید برای نسل جدید وضعیت بهداشت و سلامت جامعه در پیش از انقلاب بازگو شود تا شرایط قبل از انقلاب و خدماتی که در بیش از چهار دهه گذشته صورت گرفته را کسی فراموش نکند.

قاسمی فرزاد یادآوری کرد: قبل از انقلاب اغلب پزشکان بنگلادشی، پاکستانی و هندی در ایران مشغول به کار بودند که با نگاه بلند امام راحل و برنامه و سیاست نظام مبنی بر تربیت نیروی انسانی، امروز هزاران پزشک متخصص در کشور فعالیت دارند که بسیاری از آنها در عرصه ملی و بین المللی مطرح هستند.

وی با بیان اینکه سطح درمان و سلامت، امید به زندگی در بعد انقلاب افزایش یافت افزود: با افزایش عمر بشر سطح خدمات و رفاه نیز افزایش یافت با این وجود شاهد بروز یکسری بیماری های قلبی و عروقی و دیابت به علت بی توجهی به ورزش ، تحرک و تغذیه بودیم که در گذشته وجود نداشت.

استاندار اضافه کرد: از دیگر برکات انقلاب اسلامی این است که نسبت به سلامت توجه خاص و ویژه ای دارد در این راستا دولت سیزدهم زمانی کشور را تحویل گرفت که روزانه ۷۰۰ نفر به خاطر کرونا فوت می کردند، که دولت و وزارت بهداشت توان خود را علیه این ویروس بسیج کرده که با وجود تحریم دارو اما با خودباوری موفق به کاهش مرگ و میر شد.

قاسمی فرزاد افزود: ملت ایران نشان داد که توان ایستادن روی پای خود و الگو و اسوه شدن برای دیگر ملل جهان را دارد و دیگر کشورها ایران را کشوری قدرتمند به ویژه در عرصه علم و دانش می دانند.

وی خواستار امیدآفرینی و پرهیز از ایجاد یاس و ناامیدی با انتشار اخبار مثبت و سازنده شد و گفت: در بُعد امنیت روانی جامعه باید مباحث مثبت و اقدامات انجام شده را بازگو کرد چرا که دشمن دنبال تزریق یاس و ناامیدی در کشور است بنابراین باید در راستای جهاد تبیین دستاوردها و اقدامات انجام شده را منعکس کرد.

نمم.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی