استاندار همدان تأکید کرد: لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری توسط شهرداری

photo76427034521.jpg

استاندار همدان گفت: مشکلات ترافیکی یکی از دلایل اصلی آلایندگی و آلودگی هواست و مدیریت شهری باید به نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اهتمام ویژه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد  در نشست کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان همدان اظهار کرد: شهرداری‌ها به ویژه در شهرهای بزرگ مانند همدان، ملایر و مراکز شهرستان‌ها باید اقدامات لازم را برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در راستای کاهش آلودگی هوا انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: در راستای کاهش و کنترل آلودگی هوا از بهمن‌ماه سال گذشته طرح تردد زوج و فرد خودروها در همدان اجرایی و مقرر شد شهرداری اقدامات لازم جهت نصب دوربین‌های پایش را انجام دهد ولی با وجود پیگیری‌های مکرر هنوز این مهم به طور کامل به سرانجام نرسیده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: بی‌توجهی نسبت به وظایف ذاتی و عدم توجه به سلامت مردم از سوی هیچ فرد یا دستگاهی قابل پذیرش نیست.

استاندار همدان تصریح کرد: اعتباراتی از سفر رئیس‌جمهور ابلاغ شده که بخشی از آن را برای مسائل زیست محیطی و پایش آلایندگی‌ها اختصاص داده شد اما این موضوع از دیگر بخش‌ها از جمله مدیریت شهری رفع مسوولیت نمی کند و همه باید با حساسیت بالا به این مهم که با سلامت مردم در ارتباط است، اهتمام ورزند.

قاسمی‌فرزاد یکی از وظایف حوزه مدیریت شهری نصب، راه‌اندازی و تجهیز دوربین‌ها به سامانه سیمفا است تا بتوانند خودروهایی که باعث آلایندگی می‌شوند، را رصد و از تردد آنها جلوگیری کنند.

رفع نقص رایگان موتورخانه‌های معیوب توسط شرکت ملی گاز

استاندار همدان همچنین گفت: شرکت ملی گاز موتورخانه‌های ساختمان ادارات و اماکن دستگاه‌های دولتی و منازل مسکونی که دارای نقص است و باعث آلایندگی می‌شود را به صورت رایگان رفع اشکال می‌کند و تعمیرات لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: تامین اعتبار برای تجهیز اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست به تجهیزات پایش آلایندگی از اقداماتی است که در دولت مردمی و انقلابی ایران قوی انجام شد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: لازم است در حوزه‌های شهری، بازسازی یا نوسازی منابع آلایندگی ثابت مثل منازل و تولیدی‌ها و همچنین آلاینده‌های متحرک مانند خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی شهری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی