استاندار همدان: تحول بزرگ در آبرسانی استان همدان با همت دولت مردمیِ ایران قوی

photo5873490146.jpg

استاندار همدان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط گزارشات منظم از وضعیت آب ارائه می‌دهند و ذخایر، منابع و مصارف هر روز کنترل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه‌ی شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی، گفت:از ائمه جمعه، مدیران، صدا و سیما و رسانه‌ها تقاضا داریم در زمینه‌ی اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی، بیشتر فرهنگ‌سازی کنند و متولیان برای تأمین و توزیع آب در سطح استان به صورت جهادی و انقلابی تلاش می‌کنند. 

قاسمی فرزاد گفت: در مسیر انتقال آب از سد تالوار به همدان، سه ایستگاه طراحی و اجرا شده است و در هر ایستگاه ۱۲ پمپ و الکتروموتور وجود دارد که ۹ دستگاه اصلی و ۳ دستگاه به عنوان یدک آماده شده و قدرت پمپاژ هر دستگاه پمپ ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ سوم قوی‌تر است و در مجموع قدرت انتقال و تصفیه ۱۸۰۰ لیتر برثانیه آب را داریم.

استاندار همدان درمورد چاه های پدافندی گفت: مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه پدافندی برای مواقع اضطراری گرفته شده است اما در مواقع عادی برداشت آب از چاه‌ها انجام نمی‌شود و با همت شرکت آب و فاضلاب استان ۱۸ حلقه‌ چاه پدافندی آماده‌ی بهره‌برداری است و آب منطقه‌ای نیز در حال آماده‌سازی ۱۵ حلقه چاه دیگر است. 

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: کشت دوم در استان مطلقاً ممنوع است

قاسمی فرزاد گفت: فرمانداران موظف هستند با همکاری دستگاه قضایی از کشت دوم توسط کشاورزان جلوگیری کنند.

استاندار همدان درمورد ضرورت ایجاد الگوی کشت گلخانه ای،  گفت: منابع آبی محدود و به سرعت در حال تحلیل است و کشاورزی باید به سمت اصلاح الگوی کشت و کشت گلخانه‌ای سوق پیدا کند. 

استاندار همدان با تاکید بر مصرف بهینه منابع آب، گفت: بحران و تنش آبی حاد در سطح استان وجود ندارد اما در بعضی روستاها مشکلاتی پیش آمده که تأکید شد شرکت آب و فاضلاب، برای این مناطق آب شرب سالم بهداشتی و پایدار تأمین کند. 

وی فرهنگ سازی را اقدامی مهم دانست و گفت: سازمان جهاد کشاورزی آموزش‌های لازم جهت بهره‌برداری از منابع آب را به کشاورزان ارائه دهد تا مصرف بهینه، فرهنگ‌سازی‌ ‌شود. 

قاسمی فرزاد به مصرف آب در صنایع اشاره کرد و گفت: در مصرف آب شرب و کشاورزی باید نهایت صرفه جویی انجام شود و مصرف آب در صنعت نیز به جز صنایع غذایی که وجود آب شرب در آنها ضروری است، در دیگر صنایع باید از پساب استفاده گردد.

photo5871635211.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی