استاندار همدان: تعطيلي بازار صحت ندارد

استاندار همدان گفت: تعطيلي بازار به علت شيوع ويروس کرونا شايعه بوده و همچنان محدوديت ها بر اساس رنگ بندي اعمال مي‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، سيد سعيد شاهرخي در ستاد استاني مقابله با ويروس کرونا بيان کرد: اعمال محدوديت هاي کرونايي همچنان بر اساس طرح فاصله گذاري هوشمند و براساس رنگ بندي شهرستان ها صورت مي گيرد.

وي اضافه کرد: همدان در يک هفته گذشته تغييري در رنگ بندي نداشته است و هم اينک شهرستان فامنين در وضعيت آبي و مابقي شهرستان هاي استان همدان در وضعيت زرد کرونايي هستند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: وضعيت شهرستان‌ با توجه به نوع رنگ بندي مشخص است بنابراين حوزه‌ها و فعاليت‌ها در همه اين شهرها در پنج بخش ادارات، تجاري، خدماتي و بازرگاني، آموزشي، فرهنگي، اجتماعي و ترددها تقسيم شده است که وضعيت سه گانه و نوع محدوديت‌هاي مرتبط، متناسب با روند بيماري در هر شهر تعيين و اعمال ‌شود.

شاهرخي از صنوف و شهروندان خواست نسبت به رعايت پروتکل هاي بهداشتي بيش از گذشته توجه داشته باشند چرا که در صورت تغيير رنگ بندي به صورت اتوماتيک محدوديت هاي پيش بيني شده بازمي گردد.

وي از همه مسئولان، تريبون داران و رسانه ها خواست در روزهاي پاياني سال با توجه به افزايش مراجعه به بازار براي خريد نوروزي و افزايش سفر به علت در پيش بودن تعطيلات، مردم را به رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي به خصوص فاصله گذاري تاکيد و دعوت کنند.

استاندار همدان ادامه داد: روند رعايت پروتکل هاي بهداشتي در اين استان همانند کشور نزولي بوده و ميزان رعايت شيوه نامه ها به 70 درصد کاهش داشته است در حاليکه تداوم اين روند مساوي با گسترش کرونا و ايجاد مشکلات در بخش هاي مختلف است.

  • تعطيلي غار عليصدر تا پايان ماه مبارک رمضان

شاهرخي بيان کرد: با توجه به مسافر پذير بودن همدان، غار عليصدر تا آخر ماه مبارک رمضان يعني پايان ارديبهشت تعطيل مي شود که اين موضوع بايد به متوليان اين مجموعه به منظور برنامه ريزي ابلاغ شود.

وي گفت: نوروز امسال همدان به طور حتم يکي از مقاصد اصلي گردشگري براي مسافران است بنابراين کميته امنيتي و اجتماعي بايد به صورت ويژه رعايت پروتکل هاي بهداشتي و تشديد نظارت ها را مورد توجه قرار دهد.

استاندار همدان ادامه داد: همچنين همداني يکي از مقاصد اصلي گردشگران خوزستاني است که با توجه به وضعيت قرمز کرونايي اين استان نيروي انتظامي بايد از ورود خودروهاي داراي پلاک انتظامي خوزستان جلوگيري کند.

شاهرخي اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد ملي کرونا خودروهاي داراي شماره انتظامي خوزستان حق خروج از حوزه استحفاظي اين استان را ندارند، با اين وجود ماموران در صورت مشاهده اين خودروها، اجازه ورود آنها به همدان را نداده و قاطعانه برخورد کنند.

وي گفت: 70 درصد مبتلايان به کرونا در اين استان به علت تماس هاي درون خانگي است که به شهروندان توصيه مي شود با مهماني رفتن سلامت بزرگان خانواده را به خطر نياندازيد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی