استاندار همدان: جهادکشاورزی اعتبارات بیشتری به اصلاح الگوی کشت و ایجادگلخانه‌ها اختصاص دهد

photo76487537581.jpg

استاندار همدان گفت: سازمان جهادکشاورزی استان اعتبارات را بیشتر به سمت اصلاح الگوی کشت و ایجاد گلخانه‌ها سوق دهد.

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان،علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان  در جلسه‌ی ستاد گلخانه‌های استان، گفت: رفع مشکلات در حوزه‌های تأمین آب، پرداخت تسهیلات و اصلاح مقررات مورد تأکید است.

مقام عالی دولت در استان گفت: گلخانه‌های سبک اسپانیایی به دلیل طراحی شیشه‌ای کمترین آسیب‌پذیری و اتلاف انرژی را دارند.

وی افزود: نگاه دولت مردمی و انقلابی ایران قوی به حوزه کشاورزی حمایتی است و باید از تشویق‌های مناسب برای تبدیل کشت سنتی به الگوی کشت گلخانه‌ای استفاده شود.

استاندار همدان بیان کرد: امسال تعهد ایجاد ۲۵ هکتار گلخانه داشتیم که در طول ۸ ماه گذشته تاکنون ۱۰۰ هکتار صدور مجوز و معرفی برای اخذ تسهیلات بانکی در این زمینه داشته‌ایم، این در حالی است که طی ۲۰ سال گذشته مجموعاً ۲۲۰ هکتار گلخانه در استان وجود داشت.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: به تبع تأکیدات رئیس‌جمهور محترم که الهام گرفته از فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) است، باید کشت‌های سنتی به سمت کشت‌های گلخانه‌ای سوق پیدا کند و الگوی کشت و روش‌های آبیاری اصلاح شود.

وی افزود: در شهرستان‌هایی که استعداد بیشتری برای تبدیل کشت سنتی به کشت گلخانه‌ای وجود دارد، سیاست‌های تشویقی اعمال می‌شود.

 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی