استاندار همدان: خروجی تحقیقات و پژوهش باید ملموس و اثر گذار باشد

 41245c7c-f8d3-49d3-a83f-b7a9119c7894.jpg

استاندار همدان گفت: پژوهشگران و محققان دانشگاه‌های استان باید بر روی موضوعاتی پژوهش کنند که اثرات آن در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدمات گردشگری جامعه اثرگذار و ملموس باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد هفته پژوهش و فناوری استان همدان افزود: برنامه‌های هفته پژوهش در هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار شود و در دانشگاه‌های بوعلی، علوم پزشکی، صنعتی، فنی و مهندسی و رشته های مختلف، برنامه‌های جداگانه پژوهشی را برای ارتقای علم و دانش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اهداف تحقیقات باید در جامعه تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: در علوم انسانی باید پژوهش‌ها متناسب با هویت و فرهنگ جامعه ایران اسلامی انجام شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: تئوری و نظریات غربی‌ها در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود که این تئوری‌ها باید با توجه به فرهنگ و مبانی فرهنگ خودمان اصلاح شود.

وی بیان کرد: باید مبنای پژوهشی در حوزه های، تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری تقویت شود تا قدرت مقابله با محصولات خارجی را داشته باشیم.

استاندار همدان عنوان کرد: هر کدام از حوزه‌های دانشگاهی ما پژوهشگران متخصصی دارد که باید نفرات برتر هر رشته به صورت جداگانه مورد قدردانی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در حوزه پژوهش محتوایی است و با یک نگاه عدالت محور از پژوهشگران قدردانی می‌شود، ادامه داد: باید با تشکیل یک کمیته علمی متشکل از روسای دانشگاه‌های استان اقداماتی برای قدردانی از پژوهشگران صورت گیرد تا مقام آن‌ها حفظ شود.

قاسمی فرزاد افزود: افراد خلاق و نوآور باید تشویق شوند و با یک نگاه جامع از تلاشگران حوزه پژوهش قدردانی شود.

وی تاکید کرد: توجه به دانشجویان بسیار اهمیت دارد به خصوص افرادی که در حوزه مسائل اقتصادی، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات گردشگری کارهای پژوهشی انجام داده اند باید قدردانی شوند.

استاندار همدان گفت: افرادی که در حوزه افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و موضوعات دانش بنیان فعالیت پژوهشی داشته‌اند، مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: هر چقدر ما در حوزه علم و دانش پیشرفت می‌کنیم دشمنان بیشتر احساس حسد و کینه می‌کنند؛ وقتی می بینند ایران اسلامی با سلاح علم و داشته های خدادادی به سمت قدرت بلامنازع حرکت می کند، اقدامات بیشتری علیه ما انجام می دهند.

قاسمی فرزاد افزود: امروز باور حرف بیگانه یک فرهنگ اشتباه است و باید به داشته های خود افتخار کنیم و بدانیم هیچ دشمنی خیرخواه ما نیست و مسائلی که تحت عنوان دموکراسی عنوان می‌کنند غلط است.

وی با اشاره اینکه نباید به اقدامات دشمن توجه کنیم و باید مسیر راه خود را ادامه دهیم، بیان کرد: علم و دانش مرهون پژوهش است و اگر امروز کشور ما در مسیر موفقیت حرکت می‌کند حاصل توجه به حوزه پژوهش است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به علم و دانش توجه ویژه ای داشته است، تصریح کرد: بسیاری از دانشمندان بزرگ ما همچون بوعلی سینا و رازی در علوم دینی و تجربی تبحر خاصی داشتند.

وی تاکید کرد: در تدوین برنامه های هفته پژوهش باید به نقش حوزه‌های علمیه نیز توجه شود، اقدامات این حوزه در رابطه با علوم دینی و پایه بسیار ارزشمند است و باید از پژوهشگران آن قدردانی شود.

122f038e-d020-46df-9200-1e216489e721.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی