استاندار همدان: دانش فنی بسیاری از صنایع در دوران تحریم بومی شد

photo_2022-01-20_07-37-56.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده این استان در روز ملی صادرات که با حضور دکترد فرهاد نوری، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: عرصه اقتصاد، آوردگاه و رزمگاهی بود که پیروزی رزمندگان اقتصادی کشور بر دشمنان مردم ایران در آن رقم خورد. تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصاد در شرایط تحریم به مثابه افسران نبرد اقتصادی، جهادی عمل کردند.

استاندار همدان گفت: خام‌فروشی در تاریخ ایران، از زمان اکتشاف نفت به شکلی ویژه انجام گرفت که جز وابستگی اقتصادی، چیزی به دنبال نداشت. لذا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خام‌فروشی، رفته‌رفته کنار گذاشته و، در راستای عدم وابستگی و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور، گام‌های اساسی برداشته شد‌.

وی در ادامه افزود: با عملیاتی کردن طرح پرهیز از خام فروشی بعد از انقلاب اسلامی، منابع و معادن خدادادی تضمین و، هم منافع آن به نسل‌های آینده منتقل شد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی در راستای توسعه کشور گفت: در هر زمان که رویکرد جمهوری اسلامی، توسعه محور بوده، دشمنان انقلاب و مردم، سعی کرده‌اند تا با تحریم‌ها و دست‌اندازی‌ها مانع ایجاد کنند.

وی با اشاره به تبدیل کردن تهدید تحریم به فرصت توسط جمهوری اسلامی، گفت: در دوران تحریم‌های ظالمانه، دانش فنی بسیاری از صنایع بومی شد‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: با توجه به ظرفیت استان همدان، می‌توان از منابع و معادن آن در راستای پیشرفت کشور و توسعه استان بهره‌برداری کرد.

قاسمی‌فرزاد افزود: چشم‌اندار کشور و استان همدان در صادرات غیر نفتی، بسیار روشن است.

استاندار تصریح کرد: تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان، زمینه توسعه صادرات غیر نفتی را فراهم کنند.

وی در راستای حمایت از تولید در استان، گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای رفع مسائل و مشکلات از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی حمایت می‌شود‌.

photo_2022-01-20_07-37-53.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی