استاندار همدان: در پیگیری و رفع مسائل مردم ملاحظه ای با مدیران نخواهیم داشت

photo_2022-01-19_11-35-05.jpg

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد تنظیم بازار، گفت: گشت‌‌های مشترک ستاد تنظیم بازار نظارت‌های خود را بر بازار‌های سطح شهرستان‌ نیز با جدیت افزایش دهد.

استاندار در ادامه گفت: میادین میوه و تره بار و یا غرفه‌هایی در سطح شهرهای استان برای عرضه محصولات کشاورزان در فاصله شب عید راه اندازی شود. شهرداری نسبت به راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار اقدام جدی کند. با راه‌اندازی میادین میوه‌ و تره‌بار، محصول کشاورزان در غرفه‌ها عرضه و مصرف کننده با رجوع به این غرفه‌ها محصولات با کیفیت تحویل خواهد گرفت. مدیران مربوطه می‌توانند از تجارب دیگر استان‌ها در راستای تسهیل و سرعت‌بخشی به راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار در استان استفاده کنند.

وی افزود: جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی استان، می‌توانند در اقدامی مشترک، مستقیماً با تولیدکننده وارد گفت‌وگو شوند تا محصولات خود را به میادین میوه و تره‌بار عرضه کند.

قاسمی‌فرزاد گفت: با راه‌اندازی میادین میوه‌ و‌ تره‌بار، تولید کننده در ارتباطی مستقیم محصول خود را به مصرف کننده عرضه می‌کند و دست واسطه‌ها و دلالان از بازار کوتاه خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در راستای شفافیت گام بر می‌دارد، ما نیز در راستای این سیاست، مسائل و مشکلات مردم را شفاف بیان کرده و در پیگیری و رفع آن با مدیران ملاحظه نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار گفت: برای این اقدام از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

استاندار همدان افزود: مردم نگران کالاهای اساسی نباشند، در زمینه میزان ذخایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، مشکل و کمبودی در انبارهای استان وجود ندارد. و همچنین وضعیت ذخایر نهاده‌های دامی کشور در بالاترین میزان خود قرار دارد و در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گشت‌های نظارت بر بازار، نه به صورت انفرادی بلکه باید به‌صورت مشترک انجام شود تا اثرگذار باشد.

وی گفت: با توجه به ماه‌های پایانی سال، گشت مشترک تنظیم بازار، انبارها را شناسایی، موجودی‌ها را رصد و عدم عرضه آن‌ها به بازار را به طور جدی کنترل و نظارت کند. با توجه به نزدیکی ایام نوروز، مراقب باشید برخی افراد سودجو دست به احتکار کالاهای اساسی بازار نزنند. تقویت گشت مشترک نظارت بر بازار در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برخی از تصمیمات ستاد تنظیم بازار استان، بر اساس مصوبات و قوانین کشوری انجام می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان در این موارد مستقل و استانی اقدام کرد.

استاندار گفت: هماهنگی و انسجام بیشتری بین مجموعه ستاد تنظیم بازار وجود داشته باشد.

وی افزود: باید بتوانیم با هم‌افزایی و هم‌پوشانی مشکلات مردم را به حداقل برسانیم. بنابراین مدیران مربوطه همه توان و تلاش خود را به کار گیرند و تا پایان سال میادین میوه و تره بار را در مراکز شهرستان‌ها راه‌اندازی کنند. ایجاد میادین میوه و تره‌بار نوعی خط انتقال محصولات کشاورزی از تولید کننده به مصرف کننده است.

photo_2022-01-19_11-35-02.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی