استاندار همدان: دستگاه کنترل آنلاین ارزیابی کیفیت آب شرب در همدان نصب می‌شود

 1a0f61f7-8999-47e4-8592-130c47a5bf56.jpg

استاندار همدان با بیان اینکه دستگاه پیشرفته کنترل آنلاین ارزیابی کیفیت آب شرب در همدان نصب می شود گفت: آب انتقالی به همدان در حال گذراندن چندین مرحله‌ای آزمایش کیفی توسط گروهی از متخصصان دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان ارشد وزارت نیرو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در سیزدهمین جلسه شورای معادن استان افزود: با توجه به نتایج ارزیابی کیفی از نمونه گیری های آب شرب در کشور، میزان فلزات سنگین بسیار کمتر از میانگین منطقه ای است و این میزان اکنون در حد استاندارد کشورهای اروپایی است.

وی با اشاره به ضرورت پژوهش دقیق درباره ایجاد شهرک صنعتی برای فرآوری مواد معدنی گفت: مسایل زیست محیطی را باید در ساخت شهرک های صنعتی لحاظ کرد تا بافت انسانی ، گیاهی و جانوری کمترین آسیب را ببیند.

وی اظهار داشت: معادن سیلیس به اندازه کافی در استان وجود دارد اما تعهدات زیست محیطی برای فرآوری معدنی سیلیس باید اخذ شود.

استاندار همدان بر دریافت حقوق دولتی از معادن تاکید و خاطرنشان کرد: حقوق عامه از جمله یک درصد سهم معادن باید دریافت و برای آبادانی مناطقی که معادن در آنها ایجاد شده ، هزینه شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی اقتضا می کند که خسارت وارده معادن به محیط زیست از طریق واریز مبالغ تعیین شده به حساب خزانه امین استان تامین شود.

وی با اشاره به کمبود آب شرب در همدان بر ضرورت استفاده نکردن از آبهای طبیعی و سطحی برای مصارف معادن و همچنین استفاده از پساب ها برای معادن تاکید کرد.

در جلسه شورای معادن استان همدان موارد مربوط به ایجاد معادن جدید در سطح استان به تصویب رسید.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی