استاندار همدان: سمن‌ها یاری‌گر دستگاه‌های دولتی هستند

photo6262332289.jpg

 

استاندار همدان گفت: یکی از راه‌هایی که دستگاه‌های دولتی می‌توانند کمبودها را جبران کنند، کمک‌گرفتن از مجموعه‌های غیردولتی است که راستای شرح وظایف آنها شکل گرفته تا به عنوان مشاور، اهداف و برنامه‌های دولت و حاکمیت را به درستی اجرا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در نشست صمیمی با دبیران و مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد استان، گفت: بعضی اوقات دستگاه‌های اجرایی به دلیل محدودیت در نیروی انسانی و ظرفیت‌های مالی نمی‌توانند اقدامات لازم را در یک مورد بخصوص به خوبی انجام دهند اما به یاری سمن‌ها و استفاده از ظرفیت انسانی بالا می‌شود با هزینه‌های بسیار کم و در مواردی رایگان اقدامات را به نحو احسن انجام داد.

قاسمی فرزاد گفت: دستگاه‌های دولتی امکانات، ظرفیت‌ها و تجهیزات موجود را در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار دهند.

استاندار همدات تاکید کرد: اجازه انحراف سمن‌ها از هدف مقدس شکل‌گیری را ندهید و از جهت‌گیری آن‌ها به سمت منافع شخصی افراد جلوگیری کنید.

قاسمی فرزاد درمورد شکل گیری سازمان های مردم نهاد گفت: سازمان‌های مردم نهاد از بطن و درون جامعه شکل گرفته‌اند و می‌توانند در حل برخی مشکلات و مسائل به دولت کمک کنند.

وی افزود: باید با هم‌افزایی، کارکرد و اثرگذاری سمن‌ها را افزایش دهیم

استاندار همدان عنوان کرد: جامعه‌ در بسیاری از زمینه‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و مهم‌ترین حوزه‌ای که سمن‌ها می‌توانند در آن فعالیت کنند فرهنگ‌سازی، پیشگیری از آسیب‌ها و آموزش است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر فرهنگ سازی از مصادیق آن گفت: از مصادیق فرهنگ‌سازی می‌توان حوزه‌های بسیاری مانند تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری‌، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت جسمانی و روانی را نام برد که باید مورد توجه قرار گیرد و فعالیت سمن‌ها باید گسترده باشد به طوری‌که شامل اکثر افراد جامعه شود.

مقام عالی دولت در استان گفت: در استان ۴۹۴ تشکل وجود دارد که ۱۲۱ مورد از استانداری، ۱۶۷ مورد از فرمانداری‌‌ها، ۱۶۸ مورد از اداره‌کل ورزش و جوانان، ۱۶ مورد از بهزیستی و ۲۲ مورد از فراجا در حوزه‌های مختلف مجوز دریافت کرده‌اند.

استاندار همدان گفت: بعضی از مسائل و مشکلاتی که امروز در زمینه‌های اجرایی و تولید با آنها مواجه هستیم، مربوط به برخی قوانین دست و پا گیر است که ناسخ و منسوخ یک دیگر هستند و مسیر قانون باید از ابتدا به شکلی تعیین شود که دور زدن قانون و نادیده گرفتن آن ممکن نباشد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی