استاندار همدان: شهروندان به شایعات آلودگی آب توجه نکنند

170441387_1.jpg

استاندار همدان گفت: طبق بررسی‌ها و آزمایش‌هایی که در زمینه سلامت آب شرب همدان انجام شده، این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که آب شرب هندان سالم است و هیچ مشکلی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، "علیرضا قاسمی‌فرزاد" در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: برای تضعیف روحیه مردم، شایعاتی مبنی بر آلوده بودن آب، کمبود و قطعی آب شرب همدان وجود دارد که مردم نباید به این شایعات اهمیت دهند.

وی تاکید کرد: با اقداماتی که انجام شده، مشکلی در تامین آب شرب نداریم و تصفیه‌خانه نیز تکمیل و وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم شده است.

استاندار همدان با اشاره به تلاش‌ها و نگاه مثبت رئیس جمهور در تامین آب شرب شهر همدان و اقدام جهادی در این زمینه، افزود: سال گذشته انتقال آب و تامین منابع انجام شد و کاری که ۱۷ سال روی زمین مانده بود، با اقدام جهادی دولت سیزدهم، طی هشت ماه پروژه انتقال آب شرب همدان اجرایی شد.

قاسمی‌فرزاد همچنین اجرای نهضت ملی مسکن را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: تامین زمین در ۱۶ شهر استان انجام شده و در ۱۶ شهر دیگر اقدامات برای تامین زمین در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ هزار واحد مسکونی در شه همدان در دست احداث است و بنیاد مسکن اسان قول مساعد داده که تا کمتر از ۲ سال این واحدها را بسازد و تحویل متقاضیان دهد.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش و هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: از ۳۰ خرداد تا هفتم تیر به نام هفته مبارره با مواد مخدر با شعار "همه با هم، نه به اعتیاد، یاریگر هم باشیم" نامگذاری شده است.

قاسمی‌فرزاد با تشریح پیامدهای مخرب و خانمان‌سوز مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیر این پدیده شوم، گفت: با تنوع انواع مواد مخدر از سنتی به صنعتی و درگیری افراد بسیاری به مواد مخدر، شاهد انواع بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه هستیم.

وی به بیان اینکه همسایگی ایران با افغانستان آسیب‌ها و هزینه‌های زیادی را برای کشور به همراه دارد، ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی در سطح استان همدان با تشکیل و فعالیت ۶ کمیته مقابله به مواد مخدر انجام شده است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی باید بیشتر در سطح مدارس انجام شود، بیان کرد: به همین منظور یکی از اقداماتی که ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در حال انجام دارد، انجام کار فرهنگی را از مدارس شروع کرده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در سح مناطق ۱۹ گانه آموزشی معادل ۷۵ درصد، مورد آموزش قرار گرفتند.

قاسمی‌فرزاد برپایی نمایشگاهی از عکس‌های عبرت‌آموز مبتلایان به مواد مخدر، آموزش به بیش از ۱۵ هزار دانشجو در خوابگاه‌های استان، استفاده از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در کنار آموزش‌های حضوری به خصوص در شبکه شاد، اجرای طرح‌های مختلف در مناطق مختلف استان برای ارتقای دانش عمومی مردم شامل خانواده‌ها، والدین و سرپرستان خانواده‌ها را از دیگر اقدامات پیشگیرانه مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

وی همچنین از دیگر اقدامات پیشگیرانه به برگزاری بیش از ۸۵۰ کلاس و کارگاه آموزشی با هدف توانمتدسازی اقشار، برگزرای جشنواره‌ها و اقدامات فرهنگی، تجهیز بیش از ۷۰ خانه ورزشی روستایی، برپایی نمایش عکس و آثار اعتیاد، برگزاری کلاس و کارگاه اموزشی ویژه کارکنان دستگاه‌های دولتی و آموزش سه هزار نفر در این حوزه اشاره کرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه موضوع درمان را پس از پیشگیری باید با جدیت دنبال کنیم، افزود: معتادان متجاهر پس از دستگیری در ۲ اردوگاه کبودرآهنگ و نهاوند جمع‌آوری و مورد درمان قرار می‌گیرند که در حال حاضر بیش از ۷۵۰ نفر در این ۲ اردوگاه جمع‌آوری شده‌اند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه قرار است این ظرفبت در اردوگاه کبوردآهنگ را افزایش دهیم، ادامه داد: با خدمات مددکاری سعی می‌شود به معتادان کار درمانی و روان پزشکی شود تا بعد از ترک، برگشت نداشته باشند.

به گفته وی در سطح استان ۴۸ مرکز کمپ اعتیاد با مجوز بهزیستی فعالند و پنج بیمارستان و هفت مرکز درمانی به معتادان خدمات می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به فعالیت کمیته مشارکت‌های مردمی گفت: از آنجا که دولت به تنهایی نمی‌تواند در حوزه مواد مخدر کار انجام دهد، بیش از ۶۰ سازمان غیر دولتی و سمن در حوزه اعتیاد در سطح استان فعال هستند و اعتباراتی سالانه به آنها پرداخت می‌کنیم.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف و بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۱ نفر قاچاقچی و عوامل توزیع کننده و ۶ هزار و ۳۸۳ نفر معتاد دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۱ تلاش شد برخی از کسانی که در مزارع و گلخانه‌ها اقدام به کشت بوته گیاه ممنوعه و مواد مخدر کرده‌اند، مقابله شود که در این زمینه بیش از چهار هزار و ۱۸۵ بوته گیاه از بین رفت و منهدم شد.

استاندار همدان با بیان اینکه وضعیت تجارت موادمخدر در جهان به شکل فزاینده افزایش یافته و کشورها درگیر بحران شده‌اند گفت: سود تجارت موادمخدر باعث شده گروه‌های سازمان یافته با استفاده از تمام ابزارها در سطح جهان مشغول سوداگری مرگ باشند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در ۲۰۰ کشور جهان ۲۸۵ میلیون نفر به مصرف موادمخدر اعتیاد دارند که این یک تهدید جدی برای نسل‌های آینده است.

به گفته وی تنوع بیش از یک‌هزار و ۱۲۰ نوع موادمخدر باعث تغییر الگوی مصرف‌کنندگان شده، اظهار داشت: سوداگران مرگ نوجوانان، جوانان و زنان و کانون خانواده را مورد هدف قرارداده‌اند و از روش‌های مختلف برای جذب جامعه هدف خود استفاده می‌کنند.

استاندار همدان یادآور شد: مصرف موادمخدر باعث بروز آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی می‌شود که اولین قربانی آن شخص مصرف‌کننده است و بیماری‌های روانی، جسمی، عفونی و مقاربتی مانند ایدز از پیامدهای جبران‌ناپذیر اعتیاد به مصرف موادمخدر است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی