استاندار همدان: صلابت امروز جمهوری اسلامی مرهون قدرت فکری امام راحل است

image_2022_6_2-16_1_16_646_tsj.jpg

استاندار همدان، قدرت و عظمت ایران در جهان نزد ملت‌ها و کشورهای مختلف را به دلیل قدرت فکری و رهبرهای حکیمانه امام‌ خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: این اقتدار را با عمل به وصایای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی باید حفاظت و حراست کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی که نظام جمهوری اسلامی به رغم تمامی مشکلات و نحریم های ظلمانه با صلابت و اقتدار مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه می دهد ناشی از نیروی فکری، نگاه و خط مشی امام راحل است.

به گفته وی، حضرت امام (ره) شخصیتی بود که ویژگی‌های خاصی داشت و او را از دیگر رهبران نهضت‌های دنیا متمایز می‌کرد چون ایشان شخصیتی الهی، بی‌نظیر و تاریخی بودند که موجب جلب و جذب آحاد مردم و سایر ملل به انقلاب ایران شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تفاوت اصلی قیام امام خمینی(ره) با حرکت ها و نهضت های چند سده اخیر این است که در مدت زمان کوتاهی به نتیجه رسید، اظهار داشت: این انقلاب در شرایطی شکل گرفت که نظام پهلوی سیطره و استیلای مستحکمی را در کشور ایجاد کرده بود ولی شخصیت و تدبیر و رهبری امام راحل منشا اثر و موجب سقوط این رژیم شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه زندگی و سیره امام راحل برگرفته از زندگی امام حسین(ع) است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) هیچ تغییری از نظر روحی نداشتند و همان نگاه به مستمندان و اعتقادات در صحبت هایش نمایان بود و مانند یک طلبه ساده در منزلی محقر، جهان اسلام را مدیریت و رهبری می کردند و بدون محافظه کاری با قدرت در مقابل نظام استکبار ایستادند.

وی مهم‌ترین و بارزترین ویژگی و ابعاد شخصیتی امام راحل را شجاعت بی نظیر، توکل و تمسک به قرآن و خداوند لایزال دانست و افزود: در زمان قیام امام(ره) رژیم شاهنشاهی تا بن دندان مسلح بود و کسی جرات کوچکترین حرکتی در مقابل این رژیم استبدادی را نداشت.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: شجاعت بی نظیر امام(ره) باعث شد که قیام سال ۴۲ شکل بگیرد و به رقم تبعید ایشان دست از مبارزه با ظلم و فساد شاهنشاهی برنداشتند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: امام راحل هیچ چیزی از انقلاب برای خود طلب نکرد و همه چیز را وقف کشور کردند و در طول عمر بابرکتشان یک لحظه بخاطر هواهای نفسانی و منویات شخصی کاری را انجام ندادند.

وی، نفی سلطه پذیری و سلطه گری را نگاه خاص امام راحل برشمرد و افزود: خواسته امام خمینی(ره) آزادی همه مظلومان و محرومان جهان از چنگال مستکبران بود که دلیل اصلی تقابل شرق و غرب با این مکتب الهی هم همین است.

استاندار همدان گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که بعضی کشورها به شرق و بعضی به غرب وابسته بودند اما انقلاب اسلامی بر پایه احکام اسلام و قرآن و با تمسک به این اصول شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروزه این تکلیف بر ما و مسوولین است که با نگاه به مردم در مسیر و مدار امام راحل و منویات رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم، افزود: در شرایط کنونی بیش از هر موقعیتی به این ارتباط و اتحاد و اتصال نیاز داریم و دشمن تلاش می کند که بین مردم و مسوولان حاکمیت فاصله بیاندازد.

image_2022_6_2-16_1_12_624_lSm.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی