استاندار همدان: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، امکان تعطیلی به‌صورت گسترده وجود ندارد

photo_2022-02-05_13-16-16.jpg

استاندار همدان، گفت: تعطیلات کلاس‌های مدارس در استان به‌صورت موردی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: روند شیوع کرونا در استان افزایش یافته و ضرورت دارد که مردم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار همدان در ادامه افزود: دستگاه‌های اجرایی از ورود افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، جلوگیری کنند.

وی گفت: اتحادیه ها و اصناف استان در راستای تزریق دُز‌های اول، دوم و سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و روزهای پایانی سال و مراجعات مردم به بازار، فعالیت مراکز خرید(مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و مکان‌های سربسته) با ظرفیت حداکثر ۲۵ درصد مجاز است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به چگونگی تعطیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، امکان تعطیلی به صورت گسترده وجود ندارد.

وی افزود: تعطیلات کلاس‌های مدارس در استان به‌صورت موردی انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: در هر کلاس اگر مورد مبتلا به کرونا شناسایی شود، آن کلاس به صورت مجازی و اگر تعداد مبتلایان به کرونا در سه کلاس شناسایی شود، کل مدرسه آموزش را به‌صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف، گفت: برگزاری مراسم اعتکاف با رعایت پروتکل‌‌ها و با ظرفیت حداکثر ۲۰ درصد مجاز است. تیم‌های بازرسی ستاد استانی مدیریت کرونا نظارت‌های لازم را در ایام اعتکاف بر مساجد داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به چگونگی برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، نمادی از وحدت و انسجام ما خواهد بود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد. دستورالعمل ستاد کرونا در مورد برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، هنوز ابلاغ نشده است.

استاندار همدان تاکید کرد: تزریق واکسن توسط کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

وی در ادامه با اشاره به عدم رعایت متصدیان و مراجعه کنندگان بانک در زدن ماسک، گفت: بر اساس گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی استان، ۲۷ درصد از کارکنان و ۵۲ درصد از مراجعه‌کنندگان بانک‌های استان از ماسک استفاده نمی‌کنند. بنابراین بانک‌های استان، زدن ماسک برای متصدیان و مراجعه‌کنندگان را الزامی کنند.

وی گفت: با توجه به ماه‌های پایانی سال، مردم می‌توانند برای حفظ سلامت خود و جامعه در استان، برخی از کار‌های خود را به‌صورت الکترونیک انجام دهند.

وی افزود: کمیته اطلاع‌رسانی، اصحاب رسانه و صدا‌و‌سیما در راستای اقناع‌سازی مردم در راستای تزریق واکسن، نوبت اول، دوم و همچنین تشویق و ترغیب برای زدن دز سوم کرونا اقدام کنند.

قاسمی‌فرزاد در‌پایان وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای استان را این‌گونه اعلام کرد: وضعیت رنگ‌بندی شهرهای بهار، اسدآباد، کبودرآهنگ و تویسرکان زرد و، باقی شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

photo_2022-02-05_13-16-20.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی