استاندار همدان: عزم مسئولان براي ثبت جهاني هگمتانه جدي است

استاندار همدان گفت: ثبت جهاني تپه هگمتانه اقدام ارزشمندي است که عزم همه مسئولان براي برداشتن موانع ثبت جدي است.

به گزارش اداره کل زوابط عمومي استاندري همدان؛ مهندس شاهرخي در حاشيه افتتاح طرحهاي ميراث فرهنگي همدان افزود: سرانجام رساندن تپه هگمتانه مهمترين طرح شاخص استان همدان در بخش ميراث فرهنگي است که در سند راهبردي توسعه استان به آنها تاکيد شده است.

وي اضافه کرد: اين استان با داشتن حدود هزار و 900 اثر گردشگري که يک هزار و 60 مورد آن ثبت ملي شده است، ظرفيت هاي بسياري براي توسعه دارد.

شاهرخي نامگذاري استان همدان به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران را برندي براي همدان دانست و گفت: تپه هگمتانه همدان با در برگيري شهري زيرزميني در دل خود، قدمت سه هزار ساله خود را به رخ جهانيان مي کشد.

48 مرکز مثبت زندگي در همدان راه اندازي شد

استاندار همدان همچنين با اشاره به طرح هاي قابل افتتاح در کشور گفت: 2 هزار و 400 مرکز در کشور با عنوان مرکز مثبت زندگي راه اندازي شد که سهميه استان همدان 48 مرکز است که خدمات به صورت الکترونيکي و غير حضوري ارائه مي دهد.

شاهرخي اظهار داشت: اين مراکز با ارائه 22 خدمت رايگان به مددجويان زير پوشش بهزيستي، فعاليت خود را در شهرهاي تابعه استان همدان آغاز کردند.

بهره برداري از هفت پروژه ميراث فرهنگي استان همدان روز دوشنبه طي آييني با حضور معاون وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و با دستور رييس جمهوري در يک ارتباط زنده تصويري در موزه مخزن تپه هگمتانه آغاز شد.

معاون وزير ميراث فرهنگي:

منظر تاريخي هگمتانه براي ثبت‌جهاني رقيب ندارد

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، محمد حسين طالبيان، در حاشيه افتتاح طرحهاي ميراث فرهنگي همدان در جمع خبرنگاران افزود: منظر تاريخي از هگمتانه تا همدان آثار دوران باستان تا معاصر را در برمي‌گيرد.

وي با بيان اينکه اصل کار هگمتانه انجام شده است و به موازات تکميل پرونده موانع نيز برداشته خواهد شد ابراز اميدواري کرد: در سال1400  شاهد ثبت جهاني هگمتانه باشيم.

طالبيان خاطرنشان کرد: يکصد سال گذشته در تپه هکمتانه آثار با ارزشي کشف شده است که نيازمند محل مناسبي براي نگهداري بود و مخزن امن منطقه غرب کشور در اين راستا احداث شد.

معاون وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينکه سالانه يک اثر در کشور سهميه ثبت جهاني دارد گفت: با ثبت منظر تاريخي مي توانيم بهترين راهبرد را براي ثبت هگمتانه باستان تا همدان معاصر بکار بگيريم و سير تحول را در اولين پايتخت مادها که از هگمتانه آغاز شده را به تصوير بکشيم.

طالبيان اضافه کرد: در منظر تاريخي مي توانيم بخش زيادي از آثار را در دوران معاصر در نظر گرفته و اولين شهر بي رقيب در ثبت منظر تاريخي را ثبت جهاني کنيم.

وي خاطر نشان کرد: چهار هزار بنا و آثار تاريخي در کشور مرمت شده است و برخي احيا و در حال بهره برداري است و برخي نيز به زودي بهره برداري مي شود.

بهره برداري از هفت پروژه ميراث فرهنگي استان همدان روز دوشنبه طي آييني با حضور معاون وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و با دستور رييس جمهوري در يک ارتباط زنده تصويري در موزه مخزن تپه هگمتانه آغاز شد.

آيين بهره‌برداري از 2721 طرح وزارتخانه‌هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي و ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي به ارزش 15 هزار و 804 ميليارد تومان(دوشنبه) به صورت سراسري در يک ارتباط زنده تصويري با حضور و دستور رييس‌جمهوري آغاز شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی