استاندار همدان: مجموعه مدیریتی استان همدان در جریان سفرهای نوروزی، پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام کند

photo_2022-01-27_12-31-49.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان، گفت: مجموعه مدیریتی استان همدان در جریان سفرهای نوروزی، پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام کند.

استاندار همدان گفت: محور اصلی تدابیر و پیش‌بینی‌های انجام شده در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان، پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا است. با اقدامات موثر و ارزشمند دولت سیزدهم و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان، وضعیت بسیار با ثباتی در جامعه حاکم شده‌ است.

وی افزود: ستاد استانی مدیریت کرونا همدان باید تدابیر لازم را برای سفرهای نوروزی بیاندیشد تا از ورود به موج ششم شیوع کرونا جلوگیری شود.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به احتمال افزایش سفرهای استانی در آستانه سال جدید، گفت: طی دو سال گذشته به دلایل محدودیت‌ها، سفر به استان‌ها ممکن نبود، اما امسال به دلیل برداشته شدن محدودیت‌ها، ممکن است سفرهای استانی مردم افرایش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه، استان همدان یکی از مقاصد گردشگری سفر‌های نوروزی است، ضرورت دارد کلیه دستگاه‌های اجرایی تدابیر لازم را بیاندیشند.

استاندار همدان تاکید کرد: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد استانی مدیریت کرونا همدان، پیش از نوروز سال جدید، جلسات تخصصی خود را برگزار و شرایط را مورد بررسی قرار دهند. همچنین ضرورت دارد که میزان آمادگی مراکز اقامتی در سطح استان، برای پیش‌بینی‌های احتمالی سفرهای نوروزی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: شهرداران در سراسر استان نیز باید در جریان سفرهای نوروزی احتمالی به استان، از آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: جلسات ستاد‌های شهرستانی کرونا مستمراً انجام گیرد و میزان آمادگی شهرستان، را نسبت به سفرهای نوروزی بسنجد.

وی خطاب به پلیس راهنمایی و رانندگی استان، گفت: در بررسی وضعیت تجهیزات و لوازم کنترل سرعت در جاده‌های سطح استان مقدمات لازم را فراهم کند. همچنین نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای استان شناسایی و در راستای رفع آن‌ها اقدام شود.

وی گفت: خدمات بانکی و میزان برداشت مشتریان بانکی با توجه به شرایط مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: شرکت‌های بیمه‌ای برنامه حضور خود در مراکز بیمه‌ای در ایام نوروز را پیش‌بینی و اجرا کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: سازمان صمت و همچنین اصناف استان، آدرس تعمیرگاه‌های خودرو و نانوایی‌ها که در ایام نوروز به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند را شناسایی و در اختیار چادرهای هلال احمر مستقر در سطح استان جهت اطلاع رسانی به مردم قرار دهد‌.

قاسمی‌فرزاد، کنترل وضعیت روشنایی معابر استان را با اهمیت شمرد و گفت: با توجه به احتمال افزایش سفرهای نوروزی در آستانه سال جدید، اداره برق استان، روشنایی معابر و جاده‌‌ای استان مورد بررسی قرارداده و نواقص را برطرف کند.

وی گفت: اشکالات و نواقص نازل‌های جایگاه‌های سوخت استان برطرف شود.

وی افزود: چگونگی خدمات‌رسانی و میزان امنیت مجموعه‌های گردشگری استان و اقامت‌گاه‌ها، جهت جلب اعتماد گردشگران کنترل و مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار همدان تصریح کرد: مراکز درمانی سطح استان و مراکز گردشگری از جمله باغ موزه دفاع مقدس، زمینه آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به مسافران را فراهم کنند. همچنین دستگاه‌های دولتی و مدارس، پارکینگ‌های خود را در اختیار پارک خودروهای گردشگران قرار دهند، و از سوی دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نمازخانه‌های بین‌راه در ایام نوروز کنترل و بررسی شوند.

وی در پایان با اشاره زیرساخت‌های ارتباطی استان گفت: نواقص و ضعف‌های زیرساخت‌های ارتباطی روستایی استان پیگیری و رفع شود.

photo_2022-01-27_12-31-44.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی