استاندار همدان مطرح کرد: اعتماد آفرینی در بین مردم؛ تکلیفی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده است

 image_2022_4_13-16_49_58_422_xa3.jpg

به‌ گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان، گفت: اعتماد آفرینی در بین مردم؛ تکلیفی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده است.

استاندار همدان گفت: تاکید مقام معظم رهبری این بود که ضمن توجه بر عرصه‌های جدید تولید بر پایه دانش بنیان، باید اشتغال آفرین باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، گفت: اعتماد آفرینی یکی دیگر از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که دولت سیزدهم نیز ضمن‌ تاکید بر این تکلیف مهم، تا کنون سعی کرده در این راستا حرکت کند.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا در راستای جهاد تبیین، علیه سیاه‌ نمایی‌ها و تحریف دستاورد‌های نظام توسط دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی اقدام شود.

قاسمی‌فرزاد گفت: با توجه به وجود مشکلات عدیده در حوزه اقتصاد، حرکت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در راستای گره گشایی از این مشکلات و رفع موانع بر سر راه شکوفایی اقتصاد است.

وی تصریح کرد: در طی تحریم‌های ظالمانه توسط استکبار جهانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری و اقتصادی، دستاورد‌های بزرگی داشته که باید در یک اقدامی جهادی تبیین شوند. وی تشریح کرد: تلاش دشمنان این است از طریق تحریم، کشور را به فروپاشی برساند، اما ایستادگی مردم و تدابیر مقام معظم رهبری خیالات خام آن‌ها را نقش بر آب کرد.

وی گفت: در اوایل شیوع ویروس کرونا، دشمنان مردم ایران به ما واکسن نمی‌دادند، این در حالی است که با همت و تلاش جوانان انقلابی، ۶ نوع واکسن در داخل به شکل انبوه تولید می‌شود. به تعبیر مقام معظم رهبری، امروز جفاست اگر مردم را ناامید کنیم. بنابراین ما باید با تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری مردم را امیدوار کنیم.

وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و گسترش شرکت‌های دانش بنیان در راستای حمایت از تولید بود. رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان تمامی جوانب را در نظر گرفتند و نکات ارزشمند و تاثیرگذاری در راستای مسئولیت‌‌پذیری ذکر کردند.

استاندار همدان گفت: دولت سیزدهم توفیقات خوبی در زمینه سلامت، معیشت و تنظیم بازار در استان داشته است.

وی گفت: سعی شده کلیه انتصابات در استان بومی‌گزینی شود که ۱۰۰درصد مدیران بومی همدان هستند.

قاسمی‌فرزاد، گفت: طی چند سال اخیر قیمت مسکن یک جهش بزرگ داشته است و یکی از مطالبات اصلی مردم است. در راستای توجه به مسکن، طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار دولت قرار گرفت که سهم استانی آن ۱۰۰هزار واحد است که در دست اقدام است. و طی اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، ۱۱۰۰هکتار زمین برای ساخت مسکن آماده شده است.

وی گفت: با توجه به زیرساخت‌هایی که استان همدان دارد، ضروری است که توجه ویژه‌ای به مبحث گردشگری صورت گیرد.

وی افزود: استان همدان بیشتر جنبه کشاورزی دارد و منابع آبی استان نیز در این زمینه دچار کمبود است و باید در روش‌های استفاده و تغییر الگوی گشت و همچنین مکانیزه کردن تجدید نظر صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث گردشگری در استان پرداخت و گفت: بیش از ۱۸۰۰ اثر و جاذبه گردشگری در استان وجود دارد که میتواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی برای محیط پیرامونی غارعلیصدر در نظر گرفته شده که می‌تواند در رونق و توسعه این مجموعه و محیط و روستاهای اطراف آن نقش موثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت استان همدان در حوزه پزشکی، به دنبال تقویت و سامان‌دهی به گردشگری سلامت هستیم.

وی در ادامه گفت: احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی به عنوان یک مرکز درمانی بزرگ در منطقه، در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان، گفت: مشکل تامین آب شرب همدان، با تکمیل پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان که به طور جدی دست پیگیری است، حل خواهد شد.

وی افزود: طی پیگیری‌هایی که با وزیر و معاونین وی انجام شد، برای انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان اعتبارات خوبی جذب شد که می‌تواند در تسریع این پروژه نقش موثری داشته باشد.

وی گفت: با توجه به مصرف آب در استان، ضرورت دارد که فرهنگ‌سازی شود تا در مصرف بهینه آب اقدام شود.

وی در ادامه به موضوع فرودگاه همدان پرداخت و گفت: در اوایل شروع به کار، راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی همدان در دستور کار قرار گرفت که در هفته دو پرواز به مقاصد مشهد مقدس و کیش انجام می‌شود.

وی افزود: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار استان به طور منظم در استان برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گفت: طرح جامع شهری همدان، نیز در دست پیگیری است و حتما به نتیجه مورد نظر خواهد رسید.

وی از سفر‌های شهرستانی بعداز ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سفرهای شهرستانی بعداز ماه مبارک رمضان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت مباحث فرهنگی، در شورای فرهنگ عمومی سند قرآنی و سند فرهنگی استان را تدوین و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: برنامه سفر راهیان نور به مناطق جنگی ساماندهی شد و پس از چند سال تاخیر، طی هماهنگی‌ها و احیا اقامت‌گاه‌ها دوباره از سر گرفته شد.

وی در پایان گفت: سند یکساله توسعه و پیشرفت استان با توجه به نرخ رشد ۷/۵ درصد تدوین و به کلیه دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ شد.

image_2022_4_13-16_49_59_202_B0m.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی