استاندار همدان مطرح کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی؛ راهی برای پیاده کردن مکارم الاخلاق در جامعه

image_2022_4_18-12_30_41_640_lrD.jpg

دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان ضمن حضور در اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، گفت: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی؛ راهی برای پیاده کردن مکارم الاخلاق در جامعه است.

 استاندار همدان گفت: در یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بیش از 36 هزار نفر از استان همدان شرکت کردند.

وی افزود: این جشنواره به نام نامی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نام‌گذاری شده و برای تشویق و ترغیب رده‌های مختلف سنی به کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی شده است.

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به افزایش تمایل افراد به فضای مجازی گفت: متأسفانه امروز به جای کتاب و کتاب‌خوانی تمایلات افراد به فضای مجازی افزایش یافته و این اتفاق، نه به شکل مادی، بلکه به شکل اعتیاد غیر قابل باور به شبکه اجتماعی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: رده‌های مختلف سنی ساعت‌ها در این فضای مجازی حضور دارند. همه آنچه به عنوان ارزش و اعتقادات ما است در فضای مجازی با اقداماتی هدایت شده به سخره گرفته می‌شود.

مقام عالی دولت در استان، گفت: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اقدامی ارزشمند در سراسر کشور است که می‌خواهد افراد جامعه را به سمت مطالعه کتب مذهبی که سیره ائمه در آن تشریح شده، سوق دهد.

وی افزود: این جشنواره در راستای تبیین بیانات معصومین گام برمی‌دارد تا انسان آن‌ها را بیاموزد و در زندگی خود به انجام برسانند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: رویکرد جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بر مبنایی صحیح استوار شده و مرکزیت و ثقل آن بر زندگی امام هشتم بنا گذاشته شده است.

استاندار همدان گفت: در استان همدان در رده‌های مختلف سنی 36 هزار و 840 نفر شرکت کردند و این عدد قابل توجهی است و امیدواریم که فرهنگ کتابخوانی ارتقا یافته و در سال‌های آینده شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان باشیم.

وی در پایان با اشاره به تاثیر جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در جامعه، گفت: این برنامه کمک می‌کند در جامعه بتوانیم مکارم الاخلاق را پیاده کنیم و اگر سیره ائمه اطهار در جامعه پیاده شود، میزان جرائم، تخلفات، منکرات به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

 image_2022_4_18-12_30_51_339_7w9.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی