استاندار همدان مطرح کرد: هدف ما ارتقاء کمی و کیفی مراکز علمی و دانشگاهی استان است

image_2022_4_17-9_38_29_424_pia.jpg

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ملایر گفت: توسعه دانشگاه‌ها از نظر کمی و کیفی از برنامه جدی ما در استان است.

استاندار همدان گفت: به دلیل وجود بوعلی سینا دانشمند بزرگ ایرانی، این استان باید به قطب علمی و دانشگاهی کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی، ایران را مملو از معادن و منابع معدنی دانست و بیان کرد: این منابع در حال حاضر خام‌فروشی می‌شود با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، خام‌فروشی را باید کنار گذاشته و به سمت تولید و ایجاد ارزش افزوده برویم.

استاندار همدان دانشگاه‌ها را محل پرورش و تربیت نیروی انسانی متخصص دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم از مواد معدنی به خوبی استفاده کنیم، باید با تربیت نیروی متخصص و متعهد، بتوانیم از این راه ارزش افزوده خوبی را کسب کنیم.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه این منابع باید برای نسل‌های بعدی به سرمایه تبدیل شود، افزود: هر اندازه بیشتر بتوانیم مراکز علمی را توسعه دهیم، می‌توانیم نیروی متخصص و متعهد بیشتری تربیت کنیم.

وی همچنین کمبود آب را یکی از مشکلات پیش‌روی استان عنوان کرد و گفت: به تازگی با هماهنگی مجمع نمایندگان استان همدان نامه‌ای را تنظیم و تحویل رئیس جمهور دادیم که با دستور پیگیری آیت الله رییسی برخی از مشکلات آبی در استان رفع خواهد شد.

استاندار همدان درباره منابع ارزی نیز گفت: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، در صورت گشایش و آزاد شدن منابع ارزی، این منابع باید برای توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل، راه‌آهن، جاده‌های مواصلاتی به عنوان ضروریات کشور هزینه شود.

قاسمی‌فرزاد ضمن تقدیر از تلاش‌ نمایندگان فعال و کوشای ملایر ادامه داد: افق و چشم‌انداز ما توسعه دانشگاه‌ها است که از لحاظ کیفی و تکمیل رشته‌های مورد نیاز در استان توسعه یابند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌محور بودن دانشگاه‌ها باید دغدغه اصلی ما باشد، گفت: طبق شعار سال رهبر فرزانه انقلاب تکلیف مضاعفی را در حوزه دانش‌بنیان کردن برعهده دانشگاه‌ها گذاشته و امیدواریم با ظرفیت‌هایی که در سطح استان وجود دارد، بتوانیم تولید را دانش‌بنیان کرده و اشتغال‌آفرینی داشته باشیم.

استاندار همدان در ادامه بر لزوم بهره‌گیری از ۲ برند انگور و کشمش و مبلمان منبت در شهرستان ملایر تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با افتتاح پژوهکشده انگور و کشمش شاهد افزایش تولید و کیفیت محصول انگور شهرستان ملایر در سطح کشور باشیم.

قاسمی‌فرزاد یادآورشد: با استفاده از ظرفیت‌های پژوهشکده انگور و کشمش باید نتیجه فعالیت‌های این پژوهشکده را در حوزه انگور در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ببینیم و برای ماندگاری آن تلاش کنیم و با اقدامات علمی و پژوهشی که برای تولید استفاده می‌شود، بتوانیم کیفیت مناسبی را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه تولید مبلمان منبت نیز باید از ظرفیت‌های موجود و دانش‌بنیان استفاده شود.

استاندار همدان همچنین به اقدامات اثرگذار مقابله با کرونا در سطح کشور و پیرو آن در استان همدان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دو ماهه این ویروس را کنترل کرد و در مقایسه با کشورهای پیشرفته، تعداد مرگ و میر بسیار پایین‌تر بود.

قاسمی‌فرزاد ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل طرح واکسیناسیون در استان، مدیریت خوب کرونا در کشور و استان را یک دستاورد بزرگ برای کشور در حوزه بهداشت و درمان دانست که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محقق شد.

وی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را به عنوان یک ظرفیت فرهیخته و علمی در کشور و فرصتی طلایی برای استان همدان دانست و گفت: نگاه وزیر علوم به توسعه دانشگاه‌ها و ارتقای کمی و کیفی آنها روشن است و از این ظرفیت باید به نحو مطلوب استفاده کنیم.

 

image_2022_4_17-9_38_37_427_L4R.jpgimage_2022_4_17-9_38_35_362_bpW.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی